Performancing Metrics

افتتاح پروژه آهن اسفنجی سنگان و ذغال سنگ زیرآب تا پایان سال | اتاق خبر
کد خبر: 383391
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 10:58
کرباسیان گفت: سال گذشته 658 میلیون دلار از پروژه‌های نیمه تمام را افتتاح کردیم و تا پایان دولت یازدهم 2 میلیارد دلار پروژه دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

اتاق خبر: مدیر عامل ایمیدرو ، در مورد عملکرد سازمان ایمیدرو در سه سال اخیر اظهار داشت: باید بپذیریم که دولت با همه محدودیت‌ها از قبیل تحریم‌ها و کسری بودجه توانست در اقتصاد رشد خوبی داشته باشد.

مهدی کرباسیان ادامه داد: حوزه معدن در سال 1394 بعد از حوزه خدمات شاهد بیشترین رشد بوده است. همچنین در سه ماهه اول سال جاری نیز این حوزه از رشد قابل توجهی برخوردار بوده به طوری که سهم عمده‌ای از رشد 4 درصدی که دولت اعلام کرده مربوط به این حوزه بوده است. این در حالی است که در اقتصاد مقاومتی، حوزه معدن یکی از بخش‌هایی بوده که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: جلوگیری از خام‌فروشی و توسعه معادن یکی از اولویت‌های ایمیدرو است. ما هم سعی کردیم در این سال‌ها پروژه‌های متوقف، ناتمام یا پروژه‌هایی که باید هر چه زودتر راه‌اندازی می شد را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته 658 میلیون دلار از پروژه‌های نیمه تمام را افتتاح کردیم و تا پایان دولت یازدهم 2 میلیارد دلار پروژه دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد:‌ تا پایان امسال پروژه آهن اسفنجی سنگان و ذغال سنگ زیرآب افتتاح خواهد شد و در کنار این‌ها پروژه‌های بندر پارسیان، طرح توسعه زرشوران و فعال کردن طرح الکتروگرافیتی نیز در برنامه‌های امسال ما قرار دارد.

کرباسیان در خصوص برخی اظهارات در خصوص کاهش استخراج و پروانه‌های کشف و بهره‌برداری اظهار داشت: این صحبت‌ها در حوزه سازمان ما صحت ندارد اما ممکن است بخش خصوصی به دلیل افت قیمت‌های جهانی و رکود نتوانسته باشند از معادن بهره‌برداری کند.

کرباسیان در خصوص توقف خام فروشی تا پایان سال جاری گفت: ما با راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره و راه‌اندازی کارخانه 5 میلیون تنی گندله در ماه گذشته و همچنین راه‌اندازی 5 میلیون تن دیگر در سنگان تا پایان سال، چرخه تولید فولاد را به مرحله نهایی نزدیک‌تر خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم 5 میلیون تن دیگر در نیمه اول سال آینده در سنگان و بندرعباس افتتاح شود و در نهایت زنجیره سنگ آهن تکمیل شود.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید