Performancing Metrics

اگر می‌خواهید دانشگاه فعال باشد باید امنیت دانشجو فراهم شود | اتاق خبر
کد خبر: 383533
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 17:03
صادق خرازی در دانشگاه آزاد:
صادق خرازی گفت: کسانی که دغدغه استقلال،‌ آزادی و پیشرفت مردم را دارند، باید بدانند تنها راه بقای آزادی اندیشه و ماندگاری انقلاب در ذهن هر انسانی، حرمت به دانشگاه و دانشجو ست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان  در" همایش بزرگ روز دانشجو" که امروز دوشنبه در سالن تربیت بدنی دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با گرامیداشت روز دانشجو و اهمیت توجه به کرامت دانشگاه و دانشجویان، ‌اظهار کرد: امروز پرسش‌های زیادی در ذهن از فتنه  به دور دانشجویان وجود دارد و همه کنشگران سیاسی این نگرانی را دارند که آیا آزادی بیان و آزادی اندیشه به عنوان مولفه‌های جامعه مدنی در دانشگاه تحمل می‌شود یا خیر.

وی با طرح این پرسش که آیا دانشگاه به عنوان پایگاه فکر و دانش به رسالت خود برای تعالی جامعه عمل می‌کند،‌ تصریح کرد: منادیان اندیشه آیا در جامعه امروز تحمل می‌شوند یا خیر؟ و آیا می‌شود با پشتوانه قوی جامعه علمی کشور از مجاهدات مردان بزرگی چون مصدق و بازرگان و شریعتی و خاتمی سخن گفت یا خیر؟

خرازی با بیان اینکه دانایی مردم به معنای ارتقای سطح آگاهی و اندیشه جامعه و در واقع واکسینه شدن جامعه در برابر استعمار و استبداد است،‌ افزود: کسانی که دغدغه استقلال، آزادی و پیشرفت کشور را دارند باید حرمت دانشجو را مدنظر قرار دهند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، تصریح کرد: خوش به حال جامعه‌ای که یک دانشجوی زندانی نداشته باشد و بدا به حال جامعه‌ای که در آن دانشجوی زندانی وجود داشته باشد. یعنی فقط نباید در حرف از آزادی بیان و اندیشه سخن گفت؛ چرا که در عمل جامعه نیازمد خانه‌تکانی است و با توجه به پیمانی که رئیس جمهور با مردم برای پاسداری از هویت دانشگاه و دانشجو می‌بندد در آستانه انتخابات باید بپرسیم آیا چنین حقیقتی، تحقق یافته است یا خیر.

خرازی به تأثیرات جنبش دانشجویی در دوران انقلاب و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه همزاد با حوزه‌های علمی در بلوغ فکری ملت ایران نقش داشت و باید بپرسیم چرا امروز دانشگاه فراموش می‌شود و یا تحمل نمی‌شود و چرا بسیاری از همفکران ما نمی‌توانند آزادانه در دانشگاه سخن بگویند.

وی با تأکید بر اینکه در جهان امروز نمی‌توان مانع اندیشیدن مردم شد و برای تفکر جامعه چارچوب خاص تعیین کرد، افزود: استقلال و آزادی شعارهای بنیادین انقلاب شکوهمند ایران بود و ماندگاری این شعار به نقش سازنده و امیدبخش دانشجو در آینده بستگی دارد.

وی به بیان این دغدغه که اگر دانشجو و دانشگاه از سیاست و اندیشه ایران امروز حذف شود مقدمه ورود بسیاری از اندیشه‌های بیگانه فراهم خواهد شد، تصریح کرد: اگر بزرگان کشور نگران هستند که اندیشه در محیط دانشگاه در حال سکون است و امروز دانشگاه بی‌توجه شده و حساسیتی ندارد باید عملکرد خود را بازنگری کنند.

خرازی با بیان اینکه امنیت مهمترین دغدغه بشر امروز است، گفت: اگر می‌خواهید دانشگاه فعال باشد باید امنیت دانشجو فراهم شود و در این مسیر نباید فقط شعار بدهیم چرا که امنیت دانشگاه مهمترین خواست امروز هر دانشجوی فعال سیاسی است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به ورود جهان به مرحله دیگری از واقعه 11 سپتامبر ،‌ گفت: شاهد جنگ‌ها و خشونت‌های بسیاری بر مردم جهان هستیم و تنها راه امید، ماندگاری و ارتقای آگاهی جوامع است،‌ پس نمی‌توان جامعه را محدود کرد و از مردم توقع مجاهدت داشت و نمی‌توان یک جا از حصر سخن گفت و جای دیگر از آزادی ملت‌ها.

وی با تأکید بر اینکه دانشجو باید بتواند شفاف سخن بگوید و این امر پایه‌های انقلاب اسلامیرا  مستحکم‌تر می‌کند، افزود: هیچ کس از شفافیت در جامعه ضرر نمی‌کند.

خرازی با بیان اینکه کسانی که سخن از حصر اندیشه و بیان می‌زنند خدمت‌گزار به ملک و ملت ایران نیستند و خادم فرهنگ و آزادی اندیشه نخواهند بود، اظهار کرد: خادم تفکر کسی است که دانشجویان در دانشگاه‌ها او را به چالش می‌کشند و او با زبان ادب و متواضع پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه منظور ما از آزادی بیان چارچوب‌شکنی و بی‌بندوباری نیست، تصریح کرد: ما و همرزمانمان سال‌ها برای کتاب خدا و سنت رسول مجاهدت کرده‌ایم و آرمانمان این است که مردم ایران بتوانند الگوی ملت‌های دیگر در بیان نظراتی باشند که نیاز نسل امروز است.

خرازی در ادامه این همایش در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد منزوی کردن افراط‌گرایان در جامعه امروز، گفت: این امر را نمی‌توان تنها از دولت انتظار داشت، چرا که مردم در انتخابات گذشته به خوبی توانستند تندروان را به تاریخ بفرستند البته دولت هم در برابر انتظارات مردم باید پاسخ شفاف بدهد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان همچنین در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که چرا در سخنرانی خود اسم سران فتنه را می‌برید که مخالفت خود را با رهبری اعلام کرده‌اند،‌ خاطرنشان کرد: من قائل نیستم که آقای خاتمی جزو سران فتنه هستند؛ چرا که بیشترین همخوانی فکری در سیاست خارجی و امنیت ملی و مأموریت فرهنگی‌شان را با وجود نازنین مقام معظم رهبری دارند و کسانی که می‌خواهند فاصله ایجاد کنند هدفشان روشن است.

خرازی با بیان اینکه خاتمی با مواضع محکم خود نشان داد متعلق به اردوگاه انقلاب، فرزند امام (ره) و برادر و مقلد رهبری است، گفت: معتقدم کسی که رأی مردم را خس و خاشاک دانسته است و کسی که برای اولین بار در کشور بدعت مدیریتی گذاشت و 11 روز در خانه نشست که رهبری را مجبور به امتیازدهی کند فتنه‌گر است.

وی با تأکید بر اینکه واقعه 88 را به صورت جدی و منطقی باید آسیب‌شناسی کرد افزود: در کشور ما مطابق قانون فصل‌الخطاب رهبری است و زمانی که  ایشان موضعشان را مشخص کردند بسیاری از معترضان به روند انتخابات طبق دستور رهبری سکوت کردند.

خرازی با بیان این عقیده که وجود آقای خاتمی در حیات سیاسی و اجتماعی ایران لازم است، گفت: خاتمی از مبشران و مروجانی است که پیام انقلاب و امام (ره) و دیدگاه‌های رهبری را در سراسر جهان نوید داده است و کشور از حضور ایشان بیشتر می‌تواند بهره ببرد تا غیبتشان.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی در مورد توهین‌های اخیر به وزیر امور خارجه کشورمان ، گفت: ظریف فقط دوست و همکار من نبوده و نیست و من معتقدم جواد ظریف به لحاظ اعتقادی فضیلت‌هایی دارد که خیلی از مدعیان اخلاق که در لباس پیامبر خدا هستند ندارد.

وی با بیان اینکه آقای ظریف بچه مسلمانی متدین و بی‌نظیر است، افزود: به لحاظ کاری نیز معتقدم اگر ظریف در ایران متولد نشده بود مطمئناً یکی از نامزدهای دبیرکلی سازمان ملل می‌شد.

خرازی با اشاره به اینکه ظریف در اقدامات خود حتی یک گام خلاف نظر رهبری برنداشته است، گفت: به لحاظ کار حرفه‌ای در تاریخ صدساله ایران در حوزه شناخت مسائل بین‌المللی، دیپلماتی را قوی‌تر و مسلط‌تر از جواد ظریف نمی‌دانم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه امروز به راحتی تهمت و افترا می‌زنند و همه‌مان باید روی خودمان کار کنیم، گفت: در دوره‌ای نیز به من تهمت زدند که قاچاقچی است و متأسفانه امروز این بی‌اخلاقی‌ها را هم در میان رفیقان و هم در میان رقیبان شاهد هستیم.

خرازی در پاسخ به گلایه‌های دانشجویی در مورد مشکلات امروز دانشجویان در کشور، گفت: من هم نگرانم که دانشگاه به سمت فروپاشی رود و خدا نکند که این اتفاق بیفتد چون در این صورت استقلال و هویت ایران ما دچار سرخوردگی خواهد شد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در رابطه با سوالی در مورد وعده‌های  روحانی در رابطه با حصر ، گفت: حصر واقعه تلخ امروز کشور ماست و آقای روحانی نیز قول داده‌ بودند در این زمینه اقداماتی انجام دهند و تا آنجایی که من اطلاع دارم این موضوع دغدغه‌شان است و پیگیر آن هستند. اما اولویت اصلی دولت امنیت ملی، مشکلات سیاست خارجی و تهدیدات بین‌المللی بوده و به طور کل موضوع حصر هم پروسه است و هم پروژه که یک‌شبه و با یک دستور قابل حل نیست.

خرازی همچنین در رابطه با سوالی در مورد ممنوع‌التصویر و حضور بودن خاتمی، گفت: در زمان دولت آقای احمدی نژاد خودشیرینی‌هایی شد و  به فردی به تذکر داده شده بود مطبوعات را مدیریت کند تا از اصلاحات خبری منتشر نشود، این فرد مصوبه‌ای را بدون تصویب شورای امنیت ابلاغ کرد و طی آن آقای خاتمی ممنوع‌التصویر شدند و این حرکت بدعتی حقوقی بوده که امیدواریم حل و فصل شود و با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است ان‌شاءالله به زودی شاهد حل آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید