Performancing Metrics

تشکیل ۷۷۵ پرونده تخلف در فروش نوشت افزار | اتاق خبر
کد خبر: 383559
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 18:46
مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل ۷۷۵ پرونده تخلف در فرآیند اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی نوشت افزار خبر داد.

اتاق خبر: سیدمحمدحسین مولاخواه  با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوشت افزار در سراسر کشور، گفت: در راستای حمایت از کالاهای مرغوب تولید داخلی با اعمال نظارت‌های پیشگیرانه و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی و همچنین حمایت از مصرف کنندگان، طرح نظارتی نوشت افزار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها از تاریخ ۲۵ شهریور ماه بمدت یکماه  در سراسر کشور به اجرا درآمد.

وی تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه فعالیت در سراسر کشور را ۷ هزار و ۶۶۲ واحد عنوان کرد و افزود: در این بازه زمانی  از میزان کل واحدهای صنفی بازرسی شده توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، ۱۲۲۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب نیز شناسایی‌شد.

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره به انجام ۶۶۹ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی اظهارداشت: این گشتهای مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی  ادارات کل استاندارد و اتحادیه صنفی نوشت افزار استانها انجام گرفته است.

مولاخواه با اعلام اینکه در این طرح کیفیت نوشت افزارهای دارای استاندارد اجباری، قاچاق و غیراسلامی در بازار نیز با تعامل و همکاری چند دستگاه دیگر مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت: در این بازرسی ها ۷۷۵ مورد پرونده تخلف به دلیل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و به ارزش کل ۹۲۴ میلیون و ۱۳۶ هزار ریال برای صدور رای به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارجاع ‌شده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه گزارشی در مورد کمبود کالا و یا بروزمشکل در توزیع دفاتر دانش آموزی دریافت نشده تصریح کرد : برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم در برخی از استان‌ها و اجرای گشتهای مشترک با اتحادیه ها و تعزیرات در تنظیم بازار اقلام مذکور موثر بوده است.

مولاخواه در مورد قیمت‌گذاری محصولات نوشت افزار نیز گفت:با توجه به فضای رقابتی و تنوع نوشت افزار، اینگونه اقلام اعم از تولیدی و وارداتی در زمره سایر کالاها و خدمات قرار داشته و  توسط بنگاه های اقتصادی قیمت گذاری می شوند.

مولاخواه یادآورشد: تمامی واحدهای صنفی مربوط موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و هموطنان نیز در صورت مواجهه با هرگونه تخلف احتمالی اعم از گرانفروشی، عدم نصب قیمت، عدم صدور صورتحساب معتبر و... می‌توانند با سامانه ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در سراسر کشور تماس گرفته و شکایات خود را مطرح و مطمئن باشند که نتایج حاصله به شاکی منعکس خواهد شد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید