Performancing Metrics

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توافق هسته‌ای را کنار نگذارد | اتاق خبر
کد خبر: 385653
تاریخ انتشار: 1 دی 1395 - 18:53
درخواست رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از ترامپ:
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت که توافق هسته‌ای کامل نیست، با این حال از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهد که این توافق را کنار نگذارد.
جان برنان

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جان برنان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اظهارنظر درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ پرداخت و گفت که از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خواسته است تا از توافق هسته‌ای کناره گیری  نکند؛ چراکه این کار به ایجاد یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه منجر خواهد شد.

وی بدون در نظر گرفتن ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان و با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران گفت:‌ توافق هسته‌ای توانایی ایران برای بدست آوردن مواد کافی برای ساخت کلاهک‌های هسته‌ای را کند کرده است اما آن‌چه به آن نیاز نداریم این است که توافق هسته‌ای با ایران نابود شود؛ زیرا در این صورت ایران به سمت برنامه هسته‌ای خود پیش خواهد رفت و کشورهای منطقه نیز دست به اقدامات مورد نظر خودشان خواهند زد که ممکن است به یک رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه تبدیل شود.

وی همچنین گفت که توافق هسته‌ای کامل نیست اما موثر بوده و ضروری است.

رئیس سازمان سیا به مسئله سوریه پرداخت و با اشاره به حمایت روسیه، ایران و حزب‌الله از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه مدعی شد که این کشور تنها بدون حضور اسد نجات خواهد یافت.

 این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره تاکید کرده است برنامه هسته‌ای کشورمان ماهیت  کاملا صلح آمیز دارد و تسلیحات هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز که در طول سال‌های گذشته وظیفه نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را داشته است در گزارشات خود تائید کرده که هیچ شواهدی دال بر وجود انحراف در مواد و فعالیت هسته‌ای ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید