Performancing Metrics

یک کاربرد متفاوتِ دهان‌شویه | اتاق خبر
کد خبر: 385687
تاریخ انتشار: 2 دی 1395 - 03:03
پزشکان استرالیایی در یک بررسی جدید به تاثیر استفاده از محلول دهان‌شویه برای از بین بردن باکتری عامل نوعی بیماری مقاربتی پی برده‌اند.

دهان شویه

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است که باکتری عامل سوزاک می‌تواند در گلوی فرد مبتلا وجود داشته باشد که از طریق شست و شوی دهان با محلول دهان‌شویه می‌توان رشد آن را متوقف کرد.

به گفته متخصصان استرالیایی نقش دهان شویه‌ها در از بین بردن برخی انواع باکتری‌ها موضوع جدیدی نیست اما در این بررسی تاثیر این محلول در از بین بردن باکتری سوزاک مورد مطالعه قرار گرفت.

اریک چو، یکی از متخصصان این مطالعه از مرکز سلامت ملبورن در استرالیا گفت: میزان ابتلا به سوزاک در بین مردان استرالیایی طی پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

همچنین طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا در این کشور هم نرخ ابتلا به بیماری سوزاک در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

محققان همچنین اظهار داشتند: مشخص نیست مقابله با باکتری سوزاک موجود در گلوی افراد مبتلا می‌تواند میزان عفونت سوزاک را در دیگر نقاط بدن از جمله مجرای ادرار کاهش دهد؟ با این حال نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن است که وجود عفونت در گلو می‌تواند منبعی برای بروز عفونت در نقاط دیگر بدن باشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید