Performancing Metrics

خود اوباما هم برای به‌روز رسانی تجهیزات اتمی سالانه 20 میلیارد دلار اختصاص داده است | اتاق خبر
کد خبر: 385865
تاریخ انتشار: 6 دی 1395 - 19:38
با وجود اظهارات ترامپ،
"رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در توئیتی نگرانی‌ها نسبت به یک رقابت تسلیحاتی جدید اتمی را تشدید کرده اما رئیس‌جمهور کنونی آمریکا هم خودش متعهد شده تا برای به‌روز رسانی توانایی کشور در انجام جنگی اتمی سالیانه 20 میلیارد دلار هزینه کند."
بمب اتمی b-61

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور در حال کناره گیری آمریکا در جریان دو دوره ریاست جمهوری دستور ارتقاء و به روزرسانی سیستم‌های تسلیحاتی مهم را صادر کرد که شامل بمب‌افکن استراتژیک، موشک بالستیک بین قاره‌ای مستقر بر روی زمین و موشک کروز با سوخت اتمی می‌باشد. وی همچنین برای بمب‌های اتمی جدید و دقیق‌تر بودجه تعیین کرده است.

در یکی از نشست‌های کنگره‌ای چند ماه اخیر، یکی از سیاست‌گذاران ارشد پنتاگون و دو ژنرال چهار ستاره برنامه‌های مدرن سازی بلندمدت را ارائه کردند که طبق آنها طی 20 سال 450 میلیارد دلار در این زمینه هزینه خواهد شد تا آمریکا همچنان برتری خود را نسبت به چین و روسیه حفظ کند.

آدمیرال سیسیل هانی که ریاست فرماندهی استراتژیک آمریکا را برعهده دارد، شهادت داد: به طور کلی ظرفیت‌های ما بیشتر از طول عمر تعیین شده‌شان کار می‌کنند. بسیار مهم است که ظرفیت‌های بازدارنده استراتژیک‌مان را که از امنیت جهانی و ملی‌مان محافظت می‌کنند، مدرن سازی کنیم.

منظور از "بازدارنده استراتژیک" موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای مستقر بر روی زمین و زیردریایی و بمب‌افکن‌های دوربرد است. هدف این مجموعه سه تایی حمله به دشمنی است که جرات کند با زرادخانه اتمی‌اش به آمریکا حمله کند. چین و روسیه از چنین ظرفیتی برخوردارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز پنج‌شنبه در توئیتر، اعتراض خود را به عنوان فرمانده کل قوا مطرح کرد و گفت: آمریکا باید تا زمانی که جهان به درک درستی از انرژی اتمی می‌رسد،‌ به شدت ظرفیت اتمی‌اش را تقویت و توسعه بخشد.

البته توسعه ظرفیت اتمی لزوما به معنای افزایش کلاهک‌های بیشتر نیست. در حال حاضر آمریکا براساس توافقنامه تسلیحاتی‌اش با مسکو تعداد کلاهک‌هایش را محدود کرده است. اما آمریکا با چین که به سرعت در حال توسعه زرادخانه اتمی‌اش است، چنین توافقی ندارد.

ترامپ روز جمعه برای شفاف سازی منظورش در این توئیت گفت: بگذارید یک رقابت تسلیحاتی راه بیفتد. ما از تمامی رقبا پیش می‌افتیم.

برخی‌ها معتقدند اوباما نیز به نوعی راه ترامپ را دنبال کرده بود. اوباما ارتقاء بمب‌افکن استراتژیک جدید B-21 و همچنین انجام تحقیقات درخصوص تسلیحات اتمی با کلاهک‌های کوچکتر را تائید کرده است.

ژنرال رابین رند، رئیس فرماندهی حملات نیروی هوایی ژوئیه گذشته گفته بود: ما به سیستم تسلیحاتی جدید نیاز داریم و از کمیته خدمات مسلحانه مجلس نمایندگان می‌خواهم تا به تامین بودجه برای ارتقاء و جایگزینی تسلیحات ادامه دهد.

رابرت شر، معاون وزیر دفاع آمریکا در برنامه‌ای استراتژیک گفت: آمریکا برای جلوگیری از یک حمله اتمی گسترده باید نیروی آسیب‌ناپذیری داشته باشد. لزوم حفظ بازدارندگی موثر و ثبات استراتژیک، مدرن سازی نیروهای اتمی آمریکا را ایجاب می‌کند.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید