Performancing Metrics

انتقاد صنعتگران از نپرداختن درآمد هدفمندی یارانه‌ها به تولید و صنعت | اتاق خبر
کد خبر: 386102
تاریخ انتشار: 11 دی 1395 - 17:16
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به انتقاد از عدم پرداخت بخشی از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها به حوزه تولید و صنعت پرداخت.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن انتقاد از عدم پرداخت بخشی از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها به حوزه تولید و صنعت، خطاب به قائم مقام وزیر صنعت گفت:" وقتی می گوییم قانون ارزش افزوده کمرمان را خم کرده، می گویید قانون است و باید اجرا شود ولی همین قانون هدفمندی یارانه ها و پرداخت سهم تولید را که خودتان در مجلس قبل، تصویب کردید به ما نمی دهید اگر قانون، قانون است باید اجرا شود."

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبدالوهاب سهل آبادی در بیست و دومین همایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با اشاره به برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان آذربایجان شرقی برای کاهش مشکلات حوزه تولید و صنعت استان ابراز کرد: در سایه تلاش های انجام شده در این استان، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده در آذربایجان به چرخه تولید بازگشته اند.

وی افزود: تمامی استانداران دولت تدبیر و امید در این خصوص عملکرد بسیار خوبی دارند و برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند ولی اقدامات و فعالیت های انجام شده در این استان، بهتر و متمایزتر از استان های دیگر است.

وی با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد از رده بندی۱۳۶ کشور جهان در حوزه تولید و صنعت افزود: متاسفانه رتبه جمهوری اسلامی در این رتبه بندی، رتبه ۱۳۴ جهانی است.

وی با اشاره به نقش مهم تولید با کیفیت و رقابت پذیر در تحقق اقتصاد پایدار و مستقل ادامه داد: تولید امروز جمهوری اسلامی توان رقابت با کشورهای دیگر را ندارد و مشکلاتی همچون افزایش روز به روز جرایم ناشی از عدم

بازپرداخت تسهیلات بانکی، تولید کنندگان و صنعتگران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

رییس اتاق صنعت، معدن و تجارت ایران از مسئولان کشور خواست که بهره های بانکی تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی را در قالب یک عفو عمومی ببخشند وگرنه مشکلات این حوزه حل نشده و با وضع موجود نیز حل نخواهد شد.

سهل آبادی همچنین از وضعیت بسیار بد ناوگان ترانزیت و حمل و نقل در حوزه تولید و صنعت افزود: با ناوگان کهنه و خرده مالکی نمی توانیم کاری انجام دهیم. در دنیا بحث حمل و نقل ریلی در حوزه تولید و صنعت مطرح است ولی هنوز ما نتوانسته ایم مشکلات حمل و نقل و نوسازی صنایع خود را حل کنیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید