Performancing Metrics

حذف مجوزکاغذی گمرکی درروزهای آتی | اتاق خبر
کد خبر: 386810
تاریخ انتشار: 26 دی 1395 - 20:25
مدیرکل دفتر صادرات گمرک از حذف مجوزهای کاغذی در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران از قفل شدن سامانه گمرک بر روی مجوزهای کاغذی در روزهای آتی خبر داد و اعلام کرد: کلیه مجوزهای قانونی صادرات صرفاً به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

غلامی مدیرکل دفتر صادرات افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، حذف مجوزهای کاغذی، افزایش شفافیت، کاهش هزینه و زمان تجارت و حمایت همه‌جانبه از تولید و صادرات، سمینار صدور مجوزهای الکترونیکی جهت رویه صادرات در پنجره واحد تجارت فرامرزی با حضور نمایندگان ۲۰ وزارتخانه و سازمان و نمایندگان پژوهشکده دانشگاه تهران برگزار و مقرر شد در روزهای آتی قفل سیستمی انجام ‌شود تا تمامی مجوزهای قانونی صرفاً به صورت الکترونیکی ارائه شود.

وی افزود: با اقدامات مؤثری که در ده ماهه گذشته در حوزه رویه‌های مربوط به صادرات از جمله ورود موقت، خروج موقت، استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی به کار رفته در تولید و تسهیلاتی که به صادرات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ارائه شده و هم‌اکنون با راه‌اندازی سامانه صدور مجوز الکترونیکی در پنجره واحد تجارت فرامرزی می‌توانیم به یقین اعلام کنیم بسیاری از هزینه‌های پیگیری و مراجعه حضوری مکرر برای اخذ مجوزها و بروکراسی‌های مربوطه از سازمان‌های تخصصی کاهش پیدا کرده و زمان انجام تشریفات کالا به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، از طرفی دقت و صحت انجام تشریفات گمرکی و اخذ مجوزها تضمین می‌شود.

غلامی گفت: باید تلاش کنیم هزینه تمام شده کالای صادراتی را کاهش دهیم تا امکان رقابت با کالای مشابه رقبای خارجی را داشته باشیم و قدم مثبتی در راستای توسعه صادرات برداریم.

فیروزه خیالی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک نیز در این سمینار با اشاره به تاریخچه پیاده‌سازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اعلام کرد: گمرک ایران در نظر دارد در روزهای آینده مجوزهای صادرات را صرفاً به صورت الکترونیکی از دستگاه‌های همجوار دریافت نماید.

وی افزود: در بحث واردات به طور خاص ما توانستیم مجوزهای واردات را به صورت سیستمی و الکترونیکی از سازمان‌های همکار دریافت کنیم.

خیالی ادامه داد: قرار بر این است که سامانه صدور مجوزها را از دسترس خارج و صرفاً مجوزهای صادرات از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اخذ گردد.

وی در ادامه گفت: همکاران من در واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسه کاربری هر یک از سازمان‌ها را در پنجره واحد تجارت فرامرزی ایجاد کرده‌اند.

بنابراین گزارش پیش از این صدور مجوزها در رویه واردات الکترونیکی شده بود و البته در رویه صادرات نیز برخی سازمان‌ها مجوزهای صادرات را به صورت الکترونیکی درسامانه صدور مجوزها به گمرک ارائه می‌کردند که با قفل شدن سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بر روی مجوزهای کاغذی، در روزهای آتی کلیه مجوزهای قانونی صادرات صرفاً به صورت الکترونیکی دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید