Performancing Metrics

800کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند | اتاق خبر
کد خبر: 386970
تاریخ انتشار: 30 دی 1395 - 10:18
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: 800کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند این در حالی است که 80 هزار کالا به دست مردم می رسد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، نیره پیروز بخت در نشست با مسئولان شرکت توسعه نیشکر استان خوزستان در محل هتل توسعه نیشکر اهواز بیان کرد: باید شرایط به گونه ای در کشور فراهم شود که بدون اجبار کالا با استاندارد به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت: در سازمان ملی استاندارد ایران به دنبال نوآوری هستیم که صرفا از استانداردهای کشورهای دیگر پیروی نکنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد ایران با وزارت نفت تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باید در بخش سوخت صنایع دنبال کنیم استاندارد سازی سوخت گاز در صنایع تولیدی است.

وی افزود: باید زنجیره مواد غذایی از مزرعه تا دست مصرف کننده یک فرآیند کنترلی هماهنگ داشته باشد تا استاندارد مواد غذایی را به استاندارد جهانی نزدیک کنیم.

پیروز بخت عنوان کرد: موازی کاری های بین سازمان استاندارد وبرخی سازمان های نظارتی مواد غذایی وجود دارد که این سخت گیری ها برای مشارکت در استاندارد سازی دقیق مواد غذایی است.

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت نیشکر حکیم فارابی استان خوزستان بیان کرد: تا یک ماه دیگر این شرکت کارخانه تولید شکر دارویی را در استان برای نخستین بار در کشور افتتاح می کند.

محمود قدرتی افزود: این کارخانه 15 هزار تن شکر دارویی تولید می کند.

مدیرعامل شرکت نیشکر میرزا کوچک خان نیز در این نشست از افتتاح کارخانه تولید شکر قهوه ای تا یک ماه آینده خبر داد.

ستار شکیبا افزود: این کارخانه به اعتبار 200میلیارد ریال ساخته شده است که محصولی با کالری کمتر از شکر سفید و غنی از منیزیم و پتاسیم است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید