Performancing Metrics

کارخانجات شیر را ارزان می‌خرند | اتاق خبر
کد خبر: 387077
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1395 - 10:29
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از کاهش ۴ درصدی قیمت خرید شیرخام توسط صنایع لبنی خبر دادوگفت: روزانه دولت ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ تن شیر رادر قالب خرید توافقی از تولیدکنندگان خریداری می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سید احمد مقدسی با بیان اینکه کارخانجات صنایع لبنی قیمت خرید شیرخام را از دامداران حدود ۴ درصد کاهش داده‌اند، اظهارداشت: چند ماهی است که کارخانجات قیمت خرید شیرخام را کاهش داده‌اند و در حال حاضر میانگین نرخ خرید این محصول ۱۲۰۰ تومان است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که تولید هرکیلوگرم شیرخام برای دامداران ۱۴۲۰ تومان تمام می‌شود و قیمت محصولات لبنی برای مردم نیز گران شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور همچنین با بیان اینکه میانگین قیمت خرید شیرخام در طرح خرید توافقی این کالا توسط دولت، ۱۲۷۰ تومان است، افزود: هم اکنون روزانه دولت بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ تن شیر از دامداران خریداری می‌کند.

مقدسی با اشاره به اینکه تاکنون تنها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شده است، گفت: در خردادماه سال‌جاری، مصوب شد که دولت ۲۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی به صادرات لبنیات اختصاص دهد و قرار بود ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ نیز  به منظور اجرای طرح خرید توافقی شیرخام در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار بگیرد، که متاسفانه هنوز مبلغ مذکور تخصیص پیدا نکرده است.  

وی تاکید کرد: در خواست ما از مسئولان این است که هر چه سریع‌تر مبلغ مذکور تخصیص یابد تا بلکه بخشی از مشکلات تولیدکنندگان حل شود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید