Performancing Metrics

نظارت بر بازار شب عید آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 389134
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395 - 12:59
مدیرکل بازرسی سازمان حمایت:
در حالی که بازار رنگ و بوی شب عید به خود گرفته است، مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۳۹۶ در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داریوش بهنود قاسمی با اشاره به زمان اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید، گفت : طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز از یکم اسفندماه همزمان در سراسر کشور آغار شده و تا پایان فروردین ۱۳۹۶ در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کنترل و نظارت بر بازار کالاها و خدمات به‌ عنوان یک ضرورت در حوزه بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در طول سال مدنظر بوده و طبق روال هر ساله با توجه به افزایش تقاضای مردم در ایام پایانی سال تشدید می‌شود.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اهداف اجرای این طرح در کشور را تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین و توزیع، ایجاد بستر مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری و دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی عنوان کرد.

قاسمی همچنین با اشاره به همکاری های بین سازمانی در این طرح عنوان کرد: به منظور ایجاد هم افزایی با سازمانهای صنعت، معدن و تجارت و اجرای دقیق تر این طرح، کارگروهی متشکل از اصناف و سایر دستگاه‌های ذیربط  مسئول برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای نظارت و پایش موثر و به هنگام بر فرآیند تامین و توزیع کالا و خمات با قیمت مناسب به مردم شده اند.

وی با اشاره به بخشی از اصنافی که تحت نظارت ویژه شب عید قرار می گیرند، ادامه داد: در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۳۹۶ در سراسر کشور، با مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط از جمله اتاق اصناف فعالیت کلیه واحدهای صنفی خدماتی از جمله نمایشگاه‌های بهاره، واحدهای اقامتی، اماکن تفریحی – فرهنگی – زیارتی، رستوران ها، حمل و نقل درون شهری، آژانس‌ها (هواپیما، قطار، اتوبوس) میادین میوه و تره بار، سردخانه ها، انبارها، قالیشویی ها، خشکشویی ها، حراج و فروش‌های فوق العاده، قنادی‌ها، پارکینگ ها، اتوسرویس ها و دیگر اصناف بازرسی و نظارت می شوند.

دریافت شکایت، شبانه‌روزی شد

این مقام مسئول تصریح کرد: با برگزاری گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها و اتحادیه های مربوطه اعم از اصناف و اتحادیه ها، ادارات کل تعزیرات حکومتی، وزارت بهداشت و درمان و اداره کل استاندارد استان‌ها و دیگر دستگاه های ذی‌ربط علاوه بر استقرار اکیپ‌های بازرسی در قالب‌های سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا مانند میادین میوه و تره بار، پایانه های مسافربری بین شهری خصوصا استان‌های زیارتی و سیاحتی، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و سطح شهر و فعالیت مستمر، برای بهبود کیفیت سامانه ستاد خبری ۱۲۴ نیز بصورت شبانه روزی و در تمام اوقات آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی است .

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت با اشاره به تلاش شبانه‌روزی و مستمر بازرسان سازمان‌های صنعت و معدن و تجارت استان‌ها در فصول مختلف تاکید کرد: گزارش‌های دریافتی در کوتاه‌ترین زمان توسط بازرسان، بررسی و در صورت احراز تخلف پرونده مربوطه تشکیل و برای صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود و نتایج بررسی نیز متعاقبا به شاکیان اعلام خواهد شد.

نظارت ویژه بر عرضه کالای قاچاق

همچنین در راستای عملیاتی کردن مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تکالیف قانونی محوله به این سازمن در امر مبارزه با قاچاق کالا که سازمان حمایت را در عداد سازمانهای کاشف قرار داده، از عرضه و توزیع هرگونه کالای قاچاق بویژه اقلام هدف طرح نظیر میوه و خشکبار، کیف و کفش، لوازم آرایشی - بهداشتی و ... در سطوح خرده و عمده فروشی بالاخص در غرفه های نمایشگاه بهاره ممانعت خواهد کرد.

قاسمی با اشاره به اهداف کلان تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبردی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پایش، کنترل و نظارت بر "نظام تامین و توزیع کالا و خدمات" در سطح کشور در پیش گرفته به ایجاد سلامت و امنیت در فضای کسب و کار منتهی می‌شود. از این‌رو سعی بر این است که با تمرکز بیشتر بر گلوگاه‌های اقتصادی از بروز تخلفات، از سرمنشأ، جلوگیری شود و به همین جهت از تمام توان انجمن های صنفی، اتحادیه ها و اتاق های اصناف کشور نیز در امر تنظیم و کنترل بازار نهایت بهره برداری صورت گیرد.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت از مردم خواست در مبارزه با مفاسد اقتصادی مشارکت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم نصب قیمت، عدم صدور صورتحساب، عرضه غیرمجاز کالا و دیگر موارد را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید