Performancing Metrics

رشد قندی‌ها علی رغم وضعیت قرمز بورس | اتاق خبر
کد خبر: 389272
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395 - 17:46
در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۱۲۷ واحد افت کرد، اکثر نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند، اما قندی‌ها در کانال رشد قرار گرفتند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز چهارشنبه دماسنج بازار سرمایه ۱۲۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۷۷ هزار و ۴۷۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نسبت به روز گذشته چندان تغییری نداشت و در تراز ۱۵ هزار و ۹۷۱ واحدی باقی ماند.

شاخص آزاد شناور نیز ۶۵ واحد افت کرد و به رقم ۸۴ هزار و ۹۶۲ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۴۵ و ۵۲۳ واحد کاهش یافتند.

در معاملات امروز نماد ملی صنایع مس ایران بیشترین نقش را در نوسانات شاخص کل ایجاد کرد. در این نماد بیش از ۹۳ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود.

پس از این نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نفت و گاز پتروشیمی تامین بیشترین نقش کاهنده را در شاخص ایفا کردند.

در طرف مقابل سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی ۱۸ واحد تاثیر مثبت در شاخص داشت. در این نماد ۹۶ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود. بانک انصار و سرمایه‌گذاری ملی ایران نیز نقش بالابرنده‌ای در شاخص کل ایفا کردند.

در گروه محصولات دارویی امروز نیز اکثر نمادها شرایط کاهشی را تجربه کردند، اما تک‌سهم‌هایی همچون داروسازی کوثر و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی شاهد رشد حدود ۳ درصدی بودند.

در گروه فلزات اساسی اما تعداد زیادی از نمادها روند افزایشی در آخرین قیمت و قیمت پایانی معامله را تجربه کردند هرچند که نمادهایی همچون مس شهید باهنر و ملی صنایع مس ایران، بیش از ۲ درصد کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند. البته نماد مس شهید باهنر نزدیک به ۵ درصد در آخرین معامله افت در قیمت داشت.

در گروه خودرویی‌ها وضع چندان مناسب نبود و از بین سهم‌های شاخص‌ساز تنها سایپا حدود یک درصد رشد در قیمت پایانی را تجربه کرد.

اما در گروه قند و شکر مخالف جریان بازار شاهد رشد اکثریت قریب به اتفاق نمادها بودیم. به طوری که در این گروه تنها ۲ نماد شرایط کاهشی را در آخرین قیمت معامله شاهد بودند و مابقی هم در آخرین قیمت معامله و هم قیمت پایانی شرایط افزایشی را تجربه کردند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز اکثر نمادها شرایط کاهشی را تجربه کردند تنها نمادهایی همچون بین‌المللی محصولات پارس، کربن ایران و گلتاش توانستند حدود ۳ درصد افزایش در قیمت پایانی را تجربه کنند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۱ میلیارد و ۸۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن ۹۳۲ میلیون و ۳۳۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۱ هزار و ۷۴۵ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نمادهای بیمه ملت، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری سایپا، فولاد آلیاشی ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر و بانک سینا اشاره کرد.

آیفکس نیز امروز تنها ۰.۹ واحد رشد کرد و به رقم ۸۷۰.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۱۰ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۴ هزار و ۱۱۳ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید