Performancing Metrics

روحانی بعد از ظهر فردا عازم مسکو می شود | اتاق خبر
کد خبر: 390802
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1396 - 22:24
به دعوت رسمی پوتین؛
رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه و در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی، بعد از ظهر فردا به مسکو سفر می کند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر ، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با اعلام این مطلب افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر مذاکرات دوجانبه ای با همتای روسی خود و مقامات بلندپایه این کشور در خصوص موضوعات مهم دو جانبه، منطقه ای و بین المللی انجام خواهد داد و اسناد و موافقتنامه های متعدد همکاری نیز در حوزه های حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد و ورزش میان مقامات دو کشور امضا شد.

پرویز اسماعیلی ادامه داد: همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در این سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه های مختلف خواهند داشت و موافقتنامه هایی نیز برای همکاری بخش های خصوصی دو کشور امضا می شود.

وی افزود: به نظر می رسد با توجه به جایگاه خاص منطقه ای و بین المللی ایران و روسیه؛ بررسی، ادامه و توسعه همکاری ها میان تهران و مسکو در سطوح دوجانبه و نیز تعامل قدرت های اصلی منطقه برای ارتقای ثبات و امنیت منطقه‌، همکاری های چندجانبه و بین المللی و مقابله با تروریسم و سایر تهدیدات منطقه ای از اصلی ترین محورهای مذاکرات خواهد بود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت که تعدادی از وزرا، معاونان و مشاوران رئیس جمهور، آقای روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

روسای جمهور دو کشور طی سال های فعالیت دولت تدبیر و امید، هشت ملاقات به صورت دوجانبه و یا در حاشیه نشست های بین المللی داشته اند و همچنین تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو کشور، مناسبات فی ما بین را در مسیر راهبردی قرار داده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید