Performancing Metrics

با تقویت قدرت موشکی کره شمالی مخالفیم | اتاق خبر
کد خبر: 390892
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396 - 21:17
لاوروف:
وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در مصاحبه با یک روزنامه روسی ضمن اعلام مخالفت کشورش با تقویت قدرت هسته‌ای کره شمالی و آزمایش‌های موشکی این کشور گفت: داعش در موصل عراق در حال نابودی است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در چارچوب تقویت قدرت موشکی این کشور اشاره کرد و گفت: مسکو کاملا مخالف توسعه قدرت هسته‌ای کره شمالی است.

وی افزود: آنچه در شبه جزیره کره و پیرامون آن رخ می‌دهد به ویژه آنچه باعث بالاگرفتن تنش نظامی در نزدیکی مرزهای شرقی ما می‌شود برای ما نگران کننده است.

لاوروف افزود: کره شمالی که مرزهای مشترک با روسیه دارد برای تقویت و ارتقای قدرت موشکی و هسته‌ای خود اصرار دارد و دائما در حال انجام آزمایش‌های موشکی و پرتاب موشک است و ما کاملا با این مساله مخالفیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطر نشان کرد: بهبود روابط میان آرمیکاو روسیه تنها زمانی ممکن است که واشنگتن مسکو را به عنوان شریکی برابر بپذیرد.

لاوروف گفت: ما از همکاری با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جهت بهبود روابط استقبال می‌کنیم اما این مساله تنها وقتی ممکن می‌شود که آمریکا عملا به منافع ملی ما اهمیت داده و روسیه را به عنوان شریکی برابر محسوب کند.

لاوروف در ادامه به تعیین نماینده جدید روسیه در سازمان ملل اشاره و اعلام کرد پس از تایید نهایی نام این فرد اعلام خواهد کرد.

درباره موصل نیز لاوروف گفت که داعش رد صحنه جنگ عراق شکست خورده و در روند درگیری‌ها تحولی بنیادین رخ داده است.

وی گفت اکنون عملیات برای پاکسازی مقر اصلی داعش در عراق در جریان است و داعش در موصل به زودی شکست می‌خورد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید