Performancing Metrics

نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی با خریداری 200 فروند هواپیما | اتاق خبر
کد خبر: 392455
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396 - 21:16
وزیر راه و شهرسازی از خریداری حدود 200 فروند هواپیما با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی در آینده نزدیک خبر داد .
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، عباس آخوندی عصر پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های چالوس، نوشهر و کلاردشت در چالوس، گفت: این تعداد هواپیما در قالب قراردادی که به تازگی امضا شده در سال جاری و آینده خریداری خواهد شد.

بسیار پائینی برخوردارند، افزود: برای استفاده بهینه از ظرفیت این تعداد فرودگاه موجود در کشور سعی می شود هواپیماهایی کوچک با برد کوتاه و متوسط خریداری شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت : از زمان شکل گیری دولت تدبیر و امید تاکنون کارهای عمرانی بزرگی از جمله عبور از البرز با ساخت آزاد راه تهران - شمال انجام گرفته و امیدوارم بخش عمده ای از عملیات اجرایی این طرح ملی به پایان برسد.

آخوندی ، افزود : تلاش های زیادی برای بهره برداری از این طرح از جمله حفاری تونل به طول 6 هزار و 500 متر در قطعه دوم این آزاد راه و انجام مطالعه و مهیا سازی زیرساخت های قطعه سوم و عملیاتی کردن آن در آینده نزدیک در این دولت انجام گرفته است .

وی تسریع در روند ساخت جاده قزوین - الموت - تنکابن ، بهره برداری از جاده فیروزکوه به قائمشهر و قزوین - رشت را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت یازدهم ذکر کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بندر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر نیز گفت : برای این بندر باید تعریف جدیدی داشته باشیم و آن اینکه در کنار فعالیت های تجاری ، فعالیت های حوزه گردشگری نیز باید باشد .

آخوندی افزود : نکته دیگر آنکه برای توسعه زیرساخت های حوزه حمل و نقل باید رویکرد محلی وجود داشته باشد به نحوی که بتوان در گرو این نگاه با رویکردهای ملی مشکلات را یکی پس از دیگر حل کرد.

فرماندار چالوس نیز در ادامه با اشاره به وقوع سوانح مرگبار رانندگی براثر حجم تردد خودروها و نیز ریزش و رانش کوه در مسیر جاده چالوس، خواستار چهار بانده کردن منطقه مرزن آباد تا پل اوشن در مسیر این جاده حادثه خیز شد.

محمد ناصر زندی افزود : در قسمت های دیگری از این جاده از جمله در محدوده رستوران دربند که حدود هفت کیلومتر طول دارد شاهد ریزش و رانش و درپی آن سوانح رانندگی و تلفات انسانی هستیم که با ساخت تونل و کوتاه شدن این مسیر این نگرانی ها در این مسیر برطرف خواهد شد.

فرماندار چالوس همچنین با اشاره به حجم سنگین فعالیت های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواستار تقویت نیروهای انسانی و نوسازی ماشین آلات سنگین این اداره شد.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه برای آئین کلنگ زنی، بهره برداری تعدادی از طرح های عمرانی و بازدید از فرودگاه و بندر نوشهر به غرب مازندران سفر یک روزه داشت.

انتهای پیام/

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید