Performancing Metrics

همکاری نزدیک با اوپک سرآغاز پروژه‌های جدید مشترک | اتاق خبر
کد خبر: 394079
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396 - 18:05
وزیر انرژی روسیه پیش‌بینی کرد
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه اظهار کرد روابط بهتر با گروه اوپک، امکان انجام پروژه‌های جدید مشترک در بخش‌های بالادستی و پایین دستی را ایجاد کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این اظهارات پس از دیدار میان نواک و خالد الفاح، همتای سعودی وی در مسکو منتشر شد. وزیران انرژی روسیه و عربستان درباره وضعیت بازارهای جهانی نفت گفت و گو کردند.

این دیدار پس از نشست هفته گذشته کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و موافقت آنها با تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه دیگر تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ انجام گرفت.

شاهزاده محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان هم روز جاری برای گفت و گو با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه پیرامون مسائلی که در آن منافع متقابل وجود دارد، به مسکو رفت.

این شاهزاده سعودی آخرین بار در حاشیه نشست گروه ۲۰ در چین که در سپتامبر برگزار شد، با پوتین دیدار کرده بود.

این دو در توافق تولیدکنندگان جهانی نفت برای کاهش تولید حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز که با هدف کاهش سطح ذخایر جهانی و حمایت از قیمت‌های نفت صورت گرفته است، کارساز بوده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها از اینکه تولیدکنندگان ناچار شدند برای متعادل کردن عرضه و تقاضا، تدابیر بیشتری را اتخاذ کنند، مایوس شدند و واکنش منفی آنها به ریزش سنگین قیمت‌های نفت منجر شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید