Performancing Metrics

پای آب بسته‌بندی وارداتی به ایران باز شد | اتاق خبر
کد خبر: 395352
تاریخ انتشار: 6 تیر 1396 - 09:17
با صدور مجوز جهت واردات آب‌های بسته‌بندی آشامیدنی، در حال حاضر محصولات فرانسوی با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پیمان فروهر – دبیر انجمن تولید کنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی – با اشاره به اینکه به تازگی چند شرکت جهت اخذ مجوز قانونی به منظور واردات آب‌های بسته‌بندی به ایران اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: یکی از این شرکت‌ها در سال جاری موفق به واردات محصولات آب بسته‌بندی داخل کشور شده است تا در نهایت واردات قانونی محصولات آب بسته‌بندی به داخل کلید بخورد.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان داخلی از واردات محصولات آب بسته‌بندی وارداتی به کشور استقبال می‌کنند گفت: با توجه به قیمت بالا تولید کنندگان داخلی از واردات این محصولات به داخل کشور استقبال می‌کنند چرا که وقتی مشتری آب بسته‌بندی داخلی را با محصول وارداتی مقایسه می‌کند و متوجه می‌شود که چه تفاوت فاحشی علی‌رغم وجود کیفیت یکسان بین محصول داخلی و خارجی وجود دارد، قطعا از تولید داخلی استقبال خواهد کرد.

به گفته فروهر، در حال حاضر آب‌های بسته‌بندی وارداتی فرانسوی در ایران با قیمت حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

هرچند تاکنون آب‌های بسته‌بندی از راه‌های غیر قانونی و قاچاق به کشور وارد می‌شد اما به تازگی با اخذ مجوز از سوی برخی شرکت‌ها، امکان واردات آب بسته‌بندی فراهم شده است. پیش از این هیچ گونه مجوزی جهت واردات آب بسته‌بندی آشامیدنی به کشور وجود نداشت هرچند آب‌های آشامیدنی بویژه برخی آب‌های گازدار از نروژ و ارمنستان با قیمت بسیار بالا به کشور قاچاق می‌شدند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید