Performancing Metrics

کاهش تعداد معادن در حال بهره‌برداری | اتاق خبر
کد خبر: 396500
تاریخ انتشار: 27 تیر 1396 - 17:56
طبق اطلاعات مرکز آمار ایران که از طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور به دست آمده است، تعداد معادن در حال بهره‌برداری سال ۱۳۹۴ در مقایسه با سال ۱۳۹۳ با ۱۴۱ مورد کاهش، ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق اطلاعات مرکز آمار ایران که از طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور به دست آمده است،  تعداد معادن در حال بهره‌برداری سال ۱۳۹۴ در مقایسه با سال ۱۳۹۳ با ۱۴۱ مورد کاهش، ۲.۶ درصد کاهش داشته است. تعداد شاغلان با ۶۵۸  نفر کاهش، حدود ۰.۷ درصد کاهش و جبران خدمات شاغلان با ۴۹۲۶ میلیارد ریال افزایش، ۳۱.۲ درصد افزایش داشته‌اند.

در سال ۱۳۹۴، حدود ۳۴۳,۹۰۰ هزار تن مواد معدنی به ارزش ۱۱۸,۲۹۱ میلیارد ریال تولید شده است. ارزش افزوده معادن در حال بهره‌برداری در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳، ۱۳.۹ درصد کاهش داشته‌است.  و ارزش سرمایه‌گذاری، ۴۸ درصد افزایش داشته‌اند. ارزش صادرات مستقیم (برحسب دلار) نیز معادل ۱۲.۲ درصد کاهش داشته است.  

بهره‌وری نیروی کار در سال ۱۳۹۴ معادل ۹۲۱.۷ میلیون ریال و در سال ۱۳۹۳ معادل ۱۰۶۲.۳ میلیون ریال بوده است و به این ترتیب ۱۳.۲ درصد کاهش داشته است. در سال ۱۳۹۴ استان های کرمان، یزد و اصفهان به ترتیب با ۲۳ هزار و ۹۱۷ نفر، یزد با ۱۲ هزار و ۲۰۷ نفر و اصفهان با  ۵۵۶۴ نفر  بالاترین تعداد شاغلان را به خود اختصاص داده‌اند.  استانهای کرمان با ۳۳ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال، یزذ با ۱۶ هزار و چهار میلیارد ریال و آذربایجان شرقی با ۴۶۱۱ میلیارد ریال، بیش‌ترین ارزش افزوده را داشته‌اند.

گفتنی است در اجرای طرح آمارگیری از معادن سال ۱۳۹۵ که عملکرد سال ۱۳۹۴ مورد سوال قرار گرفته است،  با مراجعه ۱۸۰ نفر از مأموران آمارگیر به حدود ۶۵۰۰ معدن در سراسر کشور، جمع آوری اطلاعات این طرح را به انجام رسانیده‌اند. همچنین در این طرح ۱۲۵ نفر در بازبینی، داده‌آمایی و کارشناسی طرح مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید