Performancing Metrics

عقب نشینی طلا در بازار جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 396581
تاریخ انتشار: 29 تیر 1396 - 17:22
طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ثابت ماندن دلار در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، اندکی کاهش یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل در معاملات روز جاری در بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳۸.۳۰ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳۷.۷۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با چند سنت افزایش در ۱۲۴۲ دلار بسته شده بود.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا روز جاری برگزار می‌شود و انتظار می‌رود سیاست‌گذاران اروپایی در این نشست زمینه‌ تغییر روند سیاست پولی و تعدیل تدابیر محرک مالی در نشست بعدی خود را مهیا کنند.

این نشست پس از نشست بانک مرکزی ژاپن برگزار می‌شود که طی آن سیاست پولی ثابت ماند و زمان دستیابی به نرخ تورم دو درصدی اندکی به زمان عقب‌تری موکول شد.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، سرمایه گذاران در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا که انتظار می‌رود موضع موافقی برای تحکیم سیاست پولی نشان دهد، محتاط مانده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، یورو در معاملات روز پنج شنبه نزدیک به بالاترین رکورد ۱۴ ماه گذشته در برابر دلار ایستاد. شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند ثابت بود.

به گفته لوئیچی ایکمیزو، مدیر شعبه توکیوی بانک ICBC استاندارد، قیمت طلا تا زمانی که ضعف دلار آمریکا ادامه پیدا کند، مورد حمایت خواهد ماند. انتظار نمی‌رود قیمت طلا از سطح کنونی پایین‌تر رود و سرمایه‌گذاران دیگر نسبت به دورنمای طلا چندان بدبین نیستند.

در این بین ذخایر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، ۰.۶۵ درصد کاهش یافت و از ۸۲۱.۴۵ تن در روز سه شنبه به ۸۱۶.۱۳ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۶.۱۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۱۵.۲۵ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری به میزان ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۸۵۳ دلار ایستاد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید