Performancing Metrics

اتحادیه عرب چهارشنبه درباره قدس نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 396735
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 20:25
به دنبال تشدید تنش در شهر اشغالی قدس و مسجدالاقصی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه نشستی فوق العاده را در این باره برگزار می‌کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز چهارشنبه (۲۶ ژوئیه) در قاهره نشست فوق‌العاده‌ای را درباره قدس و مسجدالاقصی برگزار می‌کنند.

در این نشست وزرای خارجه کشورهای عضو به بررسی جنایت‌های اسرائیل در قدس اشغالی و تشدید تنش در مسجد الاقصی، تلاش برای تغییر ماهیت تاریخی قدس و اعمال محدودیت در انجام مناسک دینی در این مسجد مبارک از سوی رژیم صهیونیستی خواهند پرداخت.

این نشست در پی درخواست ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن برگزار می‌شود که با شدت گرفتن درگیری‌ها در قدس و دیگر مناطق فلسطینی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران خارجه عرب درباره قدس شده بود.

در همین راستا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب هشدار داد، قدس خط قرمز ماست و نمی‌پذیریم که به احساسات مسلمانان در این باره توهین شود.

وی هشدار داد: اسرائیل با جنایات خود در قدس در واقع با آتش بازی می‌کند. ماجراجویی‌های اسرائیل آتش فتنه‌ای بزرگتر را با کشورهای عربی و اسلامی برمی‌افروزد.

رژیم صهیونیستی برای دوازدهمین روز متوالی از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی ممانعت کرده و با ایجاد ایست‌های بازرسی و گیت‌هایی مسلمانان را از برگزاری نماز جمعه طی هفته‌های گذشته منع کرده است.

در اعتراض به این اقدامات درگیری‌ها و تظاهرات‌هایی در نواحی مختلف شهر اشغالی قدس به وجود آمد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید