Performancing Metrics

مشکلات اصناف و شهرداری این بار حل می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 396936
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396 - 13:50
انتخاب شهردار جدید تهران این روزها از دیدگاه‌های متعدد مورد بررسی قرار گرفته و زیر ذره‌بین است،بر این اساس اصناف نیز خواسته‌ها و انتظارات مختلفی از شهردار جدید دارند.

 


به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی فاضلی، در این باره اظهار کرد: تاکنون نشست‌هایی با اعضای منتخب شورای شهر تهران داشته و نقطه نظرات خود در این زمینه را اعلام کرده‌ایم.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان این که به طور یقین وضعیت فعلی اصناف در ارتباط با شهرداری وضعیت مناسبی به شمار نمی‌رود گفت:اکنون ما در بخش‌های متعددی چون بناهای تجاری،بند 20 ماده 55 یعنی موضوع انتقال بنگاه‌های آلاینده و صنعتی به خارج شهر یا مباحث مربوط به زیباسازی مشکلات متعددی داریم که این مسائل را به اعضای شورای شهر منتقل کرده و نقطه نظرات خود درباره انتخاب شهردار جدید را خواهیم گفت.

پیش از این نیز در دوران پیش از انتخابات محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از کاندیداهای شورای شهر به دیداری با نمایندگان اصناف پرداخته و درقالب آن بخش عمده مشکلات اصناف را به فقدان گفت‌وگوی مثبت بین اصناف و شهرداری‌ها مرتبط دانسته بود.

هاشمی درباره مشکلات مطرح شده در جلسه از سوی نمایندگان اصناف، گفت: یکسری از این مشکلات با دولت است و از عهده شهرداری‌ها خارج است، اما مشکلاتی که با شهرداری تهران داریم نگران‌کننده است و این به نبود یک دیالوگ مثبت بین اصناف و شهرداری بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: در بعضی از تصمیم‌گیری‌های شهرداری که در سطوح مختلف مانند محله و ناحیه و منطقه و... شکل می‌گیرد، امکان دارد افرادی کارهایی انجام دهند که به صورت منطقی از سطوح بالا تصمیم گرفته نشده است. برای حل این مشکل باید آیین‌نامه‌های قانونی با کمک اصناف نوشته شود که این موضوع، هم به نفع شهرداری و هم به نفع اصناف است.ژ

هاشمی با تأکید بر اینکه «همه مسئولان موظف هستند به صحبت و درد دل اصناف گوش دهند»، تصریح کرد:‌ متأسفانه صدای اصناف در کشور آنگونه که باید شنیده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر بنده، مدیریت شهری در حمایت از اصناف می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند، مدیریت شهری باید سه اولویت را در بخش اصناف بکار گیرد؛ نخست بخش غیررسمی اصناف را صرف نظر از وابستگی به هر نهادی ملزم به ورود به عرصه رسمی و شرایط برابر رقابت اقتصادی کند و دوم هزینه‌های اخذ شده از اصناف بعنوان عوارض یا مالیات بر ارزش افزوده در راستای بهبود خدمت و تسهیل فعالیت اصناف هزینه شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید