Performancing Metrics

پرداخت ۲۰۰ هزار فقره وام ازدواج در ۲۴ روز گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 398114
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1396 - 18:43
بانک مرکزی اعلام کرد:
بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره وام ازدواج توسط ۱۱ بانک عامل، ظرف مدت ۲۴ روز از اجرای طرح ضربتی بانک مرکزی به متقاضیان پرداخت شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه طرح ضربتی وام ازدواج با اولویت مناطق و استان های کمتر توسعه یافته توسط  بانک مرکزی و ۱۱ بانک عامل در حال اجراست، گفت: در  مدت اجرای ۲۴ روزه این طرح و تاکنون حدود ۵۰ هزار فقره از ۲۰۰ هزار فقره وام اعطایی ازدواج به استان های کمترتوسعه یافته اختصاص یافته است.

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در استان های  محروم قبل از اجرای طرح ضربتی وام ازدواج، ماهانه حداکثر ۲۰ هزار فقره وام اعطا می شد که با اجرای طرح ضربتی روند پرداخت وام ازدواج در این استان ها  ۲.۵ برابر شده است. 

این مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه صف وام ازدواج در روز اول طرح ضربتی در حدود ۵۱۰ هزار نفر بوده است تصریح کرد: با همکاری مناسب بانک های عامل طرح ضربتی، خوشبختانه این صف اکنون به کمتر از ۳۵۰ هزار نفر رسیده است و در صورتی که افراد ثبت نامی به شعب تعیین شده مراجعه کنند، قطعاً این صف به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

میرمحمدصادقی، میزان افراد ثبت نامی دریافت وام ازدواج در چهار ماهه اول سال جاری را روزانه کمتر از هزار نفر اعلام کرد که با اجرای طرح ضربتی و استقبال متقاضیان به طور میانگین روزانه ۲۵۰۰ نفر در سامانه وام ازدواج ثبت نام کرده اند. به گفته وی بالاترین میزان ثبت نام  در روز ۱۵ مردادماه  به میزان ۶ هزار نفر بوده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با تاکید بر اینکه روند اجرای طرح، موفقیت آمیز بوده است گفت: در پنچ هفته باقی مانده امیدواریم به هدف اعطای وام ازدواج ۵۰۰ هزار نفر دست یابیم، ضمن آنکه اکنون با قاطعیت می‌توان عنوان کنیم در مناطق و استان های کمتر توسعه یافته صف وام ازدواج به روز خواهد شد و بعد از اجرای طرح ضربتی افراد متقاضی در کمترین زمان ممکن وام ازدواج دریافت خواهند کرد.

میرمحمد صادقی در خصوص تمهیدات  بانک مرکزی برای تسهیل در شرایط اخذ ضمانت وام ازدواج گفت: به منظور تسهیل شرایط متقاضیان برای معرفی ضامنین، بانک مرکزی در بخشنامه ای هشت بندی به بانک های عامل اجرای طرح ضربتی وام ازدواج، اکیداً توصیه کرد که شرایط اخذ ضمانت با توجه به موارد ابلاغی بانک مرکزی مدنظر قرا رگیرد.

این مقام مسئول بانک مرکزی با تاکید بر اشراف کامل بانک مرکزی بر روند اجرای طرح ضربتی گفت: این بانک کاملاً بر روند اجرای طرح، نظارت کامل و اشراف مناسبی دارد و متقاضیان در صورت وجود مشکل مراتب را به صورت کتبی و با ارایه اطلاعات شامل نام و کد ملی متقاضی، آدرس، نام شعبه مراجعه شده و شماره تماس متقاضی به شماره تلفن های ۲۲۲۵۷۰۶۰ و۲۹۹۵۴۲۶۱ فکس کنند تا حداکثر ظرف یک هفته، نسبت به بررسی و اطلاع رسانی به متقاضی اقدام شود.

وی در پایان ضمن تشکر از بانک های عامل و واحدهای روابط عمومی این بانک ها تصریح کرد: دست یافتن به موفقیت در این طرح مرهون همکاری، همراهی و همیاری بانک های عامل و واحدهای روابط عمومی و اطلاع رسانی آنهاست، ضمن آنکه مساعدت رسانه ها در انعکاس کاستی ها و نواقص  اجرای طرح، شایسته تقدیر است.

گفتنی است، بانک مرکزی با هدف کاهش صف دریافت کنندگان وام ازدواج با همکاری ۱۱ بانک ملی ، صادرات ، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان ، طرح  ضربتی اعطای این وام را از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه در دست اجرا دارد. با اجرای این طرح تعداد افراد در صف به حداقل ممکن کاهش می یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید