Performancing Metrics

امروز در بورس تهران چه گذشت؟ | اتاق خبر
کد خبر: 399519
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1396 - 18:12
در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل توانست تا آستانه کانال ۸۴ هزار واحدی بالا رود. در این روز پالایشی‌ها بیشترین سهم کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۳۳.۳۹ رشد کرد و تا رقم ۸۳ هزار و  ۹۱۶ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۶۷.۴ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۶۵۶ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز با ۲۱۸ واحد افزایش تا رقم ۹۱ هزار و ۴۴۳ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۱۰ و ۷۹۴ واحد رشد کردند.

شرکت ارتباطات سیار ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فولاد مبارکه اصفهان هر یک به ترتیب ۷۵، ۴۰ و ۲۸ واحد به روند افزایشی دماسنج بازار سرمایه کمک کردند، اما در مقابل پالایش نفت تهران، آسان پرداخت پرشین و سایپا به ترتیب با ۲۲، ۱۷ و ۱۰ واحد تاثیر کاهنده روند کاهشی شاخص را تقویت کردند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای شاهد افت یک دست قیمت‌های پایانی بودیم. در این گروه ۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان طی ۲۷۶۵ نوبت مورد معامله قرار گرفتند. در گروه خودرو ۱۰۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. در این گروه سهم‌هایی که حجم بالایی در معامله را داشتند، عمدتا شاهد افت قیمت پایانی بودند، اما در مقابل نمادهایی هم وجود داشتند که افزایش قیمت را تجربه کردند.

در گروه قند و شکر نیز امروز علی‌رغم رشد پنج سهم در قیمت پایانی مابقی شاهد افت قیمت بودند. دراین گروه سه میلیون سهم به ارزش حدود دو میلیارد تومان در ۹۹۱ نوبت مورد معامله قرار گرفتند. ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۷۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله را تجربه کرد.

آیفکس نیز امروز با افت ۲.۱ واحدی مواجه شد و به رقم ۹۴۹.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران رقم ۲۶۵ میلیارد تومان سهم و اوراق مالی را تجربه کرد و حجم معاملات شاهد ۱۵۸ میلیون تومان سهم و اوراق مالی رسید. در معاملات فرابورس تهران، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بیشتر تاثیر کاهنده را روی آیفکس داشتند. در طرف مقابل پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و قاسم ایران سعی کردند آیفکس را به سمت بالا هدایت کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید