Performancing Metrics

تعیین ۱۸ ماموریت برای وزارت صنعت توسط روحانی | اتاق خبر
کد خبر: 399624
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 16:30
مکلف است پس از تعیین ۱۸ اولویت تخصصی و هشت اولویت عمومی توسط ریاست‌جمهوری ظرف مدت دو ماه برنامه‌های اجرایی مربوطه را ارائه کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با توجه به ضمایم احکام وزیر صنعت، معدن و تجارت که از سوی رییس‌جمهوری ابلاغ شده است، محمد شریعتمداری مکلف شده است ظرف مدت دو ماه برنامه‌های این وزارتخانه را با توجه به جهت گیری‌ها و اولویت‌های ابلاغی تنظیم کرده و به دفتر رییس‌جمهوری ارائه کند.

تعیین ۱۸ اولویت تخصصی توسط حسن روحانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه سنگینی را برعهده این وزارتخانه قرار داده است و قطعا اجرای دقیق هر کدام از آنها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است. برنامه‌ریزی‌ای که در صورت اجرایی شدن تغییر و تحول جدی در حوزه اشتغال، توانمندسازی بخش خصوصی، جذب سرمایه‌ گذاری خارجی، ارتقاء بنگاه‌های اقتصادی، افزایش سهم صادرات غیرنفتی و دگرگونی اساسی در نظام خرده فروشی و واسطه‌گری ایجاد خواهد کرد.

در تعیین اولویت‌های تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌ ریزی برای توسعه اشتغال مولد در بخش‌های تولیدی و خدماتی، توانمند سازی بخش خصوصی و ارتقاء فضای رقابتی و امنیت سرمایه‌گذاری در محیط کسب و کار، همکاری در اصلاح و اجرای قوانین و مقررات مرتبط با جلب و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی، کاهش انحصارات در بخش خصوصی و عمومی و تنظیم مقررات در موارد غیررقابتی و حمایت از تولید داخلی به صورت هدفمند و زماندار به عنوان پنج اولویت اولیه تعریف شده‌اند.

مقررات زدایی به منظور تسهیل شروع و فعالیت کسب‌وکارهای خصوصی، اجرای استراتژی صنعتی مبتنی بر مشارکت صادرات‌محور در زنجیره تولید جهانی، مشارکت مؤثر در برنامه‌های صرفه جویی در مصرف انرژی، تنظیم قاعده مند و پیش بینی‌پذیر بازار محصولات اساسی و توانمندسازی شرکت‌های تجاری پنج اولویت دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند که توسط رییس‌جمهوری تعیین شده‌اند.

دگرگونی اساسی در نظام خرده‌ فروشی و واسطه‌گری با بهره گیری از فعالیت‌های دانش‌بنیان، ارتقای بنگاه‌های خرد به کوچک و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط، تلاش برای تحقق رشد بیش از ۱۵ درصدی در صادرات غیرنفتی طی سال‌های دولت دوازدهم، توسعه تجارت و انعقاد پیمان‌ها و قراردادهای دو یا چند جانبه برای دسترسی به بازارهای صادراتی و ارتقای سهم و نقش فعالیت های معدنی در تولید ناخالص داخلی دیگر اولیت های تعیین شده برای محمد شریعتمداری و وزارتخانه متبوعش هستند.

سه اولویت پایانی نیز که تعداد اولویت های تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به ۱۸ مورد ارتقاء می‌دهند، توسعه فناوری و نوآوری در سطح بنگاه‌های اقتصادی و افزایش رقابت پذیری از طریق ارتقاء همکاری های بین المللی میان شرکت‌های داخلی با شرکت‌های پیشروی خارجی، تشویق و توسعه ورود شرکت‌های داخلی در زنجیره تأمین شرکت‌های خارجی بزرگ فعال در ایران و هماهنگی لازم با وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز جامعه هستند.

براین اساس و با توجه به ضمایم احکام وزیر صنعت، معدن و تجارت که از سوی رییس‌جمهوری ابلاغ شده است محمد شریعتمداری موظف است ظرف مدت دو ماه برنامه‌های وزارتخانه تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهت گیری‌ها و اولویت‌های عمومی و اختصاصی ابلاغ شده تنظیم کرده و برنامه‌های اجرایی را به دفتر رییس‌جمهوری ارائه کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید