Performancing Metrics

بازسازی و بهسازی یک میلیون و 950 هزار واحد مسکونی در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 400867
تاریخ انتشار: 25 مهر 1396 - 19:23
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن:
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یک میلیون و 950 هزار واحد روستایی و آسیب دیده در سطح کشور در طول 10 سال تاکنون بهسازی شده است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عزیزاله مهدیان افزود: این تعداد واحد روستایی از ابتدای آغاز طرح توسعه تا کنون بهسازی شدند. از این تعداد یک میلیون و 600 هزارواحد مسکن روستایی در غالب بهسازی و بازسازی350 هزار واحد نیز در مناطق سانحه دیده در کشور صورت گرفته است. تلاش می شود این روند نیز در قانون برنامه ششم ادامه پیدا کند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در ابتدای این طرح 8 درصد از خانه‌های روستایی کشور مقاوم سازی یا دارای سازه بودند که در حال حاضر این میزان به 40 درصد رسیده است. تلاش می شود تا پایان سال این میزان به 75 درصد نیز برسد.

وی افزود: هر سال در کشور 200 هزار واحد روستایی سهمیه نوسازی وجود دارد که به آنها تسهیلات 200 میلیون ریالی با کارمزد 5 درصد پرداخت می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در روستاهای کشور حدود پنج میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد.

وی گفت: خانواده های دارای دو معلول و یا بیشتر علاوه بر تسهیلات 180 میلیون ریال نیز کمک بلاعوض در یافت خواهند کرد که این مبلغ از سوی بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین می شود. در پرداخت تسهیلات و کمک‌ها، سازمان ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این راه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

مهدیان بیان کرد: از محل حساب سد حضرت امام مبلغ 35 میلیون ریال و برای بازسازی  120 هزار واحد مسکونی نیز در امسال و سال آینده کمک خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید