Performancing Metrics

صادرات سیمان از فردا ۳ دلار یارانه در هر تن می‌گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 400918
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 22:16
خسروتاج خبر داد؛
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه جوایز صادراتی را برای خدمات فنی و مهندسی تخصیص خواهیم داد و مابقی منابع یارانه ای خواهد بود،گفت:حاضریم به شرکتهای صادراتی از فردا سه دلار در هر تن یارانه بدهیم.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مجتبی خسروتاج در ششمین همایش سالانه رایزنان بازرگانی ایران گفت: جوایز صادراتی را برای خدمات فنی و مهندسی تخصیص خواهیم داد و مابقی منابع یارانه ای خواهد بود. بر این اساس حاضریم به شرکتهای صادراتی از فردا سه دلار در هر تن یارانه حمل بار صادراتی بدهیم.

وی همچنین به بازار عراق اشاره کرد و اظهار داشت: بازار پرپتانسیل عراق به نحوی است برای این کشور باید ۱۰ رایزن داشت.

معاون وزیر صنعت افزود: روابط ایران با اروپا به نحوی است که انتقال دانش فنی و تکنولوژی است و سهم اروپا هم البته بالا است پس این آورده باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد؛ البته باید سطوح مختلف تکنولوژی را تعریف کرد و سطح مورد نیاز دانش را مشخص نموده و آن دسته که در دسترس نیست را از اروپایی ها درخواست کرد.

وی تصریح کرد: در کنار این، موضوع صاحبان برند است که این سیاست باید برای تک تک کشورها در اروپا دنبال می شود یعنی برندهای ایتالیایی و آلمانی و به طور کلی اروپایی ها باید با ایران تولید مشترک  داشته و  برای آلمان، فرانسه و ایتالیا برندهای مطرح را شناسایی کرده و با آنها تولید داشته باشیم.

خسروتاج گفت: این سیاست کلان باید از سوی رایزنان  بازرگانی مدنظر قرار گیرد و  تلاش شود تا تولید مشترک صورت گرفته و در نهایت صادرات صورت گیرد البته ممکنه این نام و نشان جهانی در هر جای دیگر دنیا باشد ممکن است از پیشنهاد ایران برای تولید مشترک استقبال کنند.

وی افزود: ظرفیت حضور ایران در بازار عراق باید بالا رود و حداقل در این کشور ده رایزن بازرگانی لازم است و نیاز داریم از مشاوران محلی نیز استفاده کنیم.  

خسروتاج گفت: توقع نداریم رایزنان بازرگانی در همه موارد تخصصی داشته باشند ولی توان مدیریتی بسیار مهم است.

در این همایش همچنین محمد راضی، رایزن ایران در ایتالیا گفت: برای توسعه فعالیت رایزنان بازرگانی در ایران، می توان نیم نگاهی به سازمان های توسعه صادرات دنیا داشت و ایچه ایتالیا هم همین کار را انجام می دهد و ٨٠ نمایندگی در سراسر جهان دارد.

وی افزود: هر یک از این دفاتر ده کارمند دارد، این در حالی است که کمیسیونرهای تجاری در ایتالیا به شدت کار کارشناسی بازرگانی برای ورود به دنیا انجام می دهند.

بازار اندونزی به شدت مصرف گراست/ فرصت را دریابیم

 انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی هم خواستار توجه بیشتر به صادرات و حضور ایران در کشور اندونزی شد و گفت: علیرغم اینکه خیلی برای حضور شرکتهای ایرانی در بازار این کشور و نمایشگاهها در اندونزی صورت نگرفته، صادرات ایران از ترکیه بیشتر است.  

وی افزود: کشوری مثل سنگاپور ٥٠ تا ٧٠ درصد هزینه حضور شرکتهای خود در نمایشگاههای سراسر دنیا را اعم از هزینه رفت و امد و غرفه سازی پرداخت می کند.

کمری با بیان اینکه اندونزی ٢٦٠ میلیون نفر جمعیت دارد که به شدت هم مصرف گرا هستند و هر چقدر هزینه و نیرو بگذاریم کم است.

در ادامه ابراهیم تقی زاده، رایزن بازرگانی ایران در آذربایجان گفت: این کشور از سال ٢٠١٦ به بعد کاملا با اذربایجان قبل متفاوت است ولی اکنون ٤ محور برای برنامه اصلاحات این کشور دیده شده که در هر چهار محور ایران دیده شده است.

وی افزود: در آذربایجان با سطح روابط مناسب سیاسی دو کشور که دهمین ملاقات رییس جمهور این کشور با روحانی، به زودی صورت می گیرد، به نظر می رسد باید خیلی زیاد به گسترش تجارت با این کشور توجه کرد.

ایرانی ها می توانند در چین کافی شاپ بزنند

همچنین علی دهقانی، رایزن ایران در چین نیز گفت: چینی ها علاقمند به خرید کالاهای لوکس دنیا هستند و بر این اساس مسابقه ای وجود دارد بین کشورهای دنیا برای جذب سرمایه های خارجی که ایران در آن ضعیف ظاهر شده است پس باید با چین بعنوان یک کشور ثروتمند دنیا وارد مذاکره شد یعنی ١٨٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری چین در دنیا است که باید سهم خود را از آن برداریم.  

وی افزود: رقابت در چین روز به روز در حال سخت تر شدن است و باید در زمینه حمایت های مستقیم و فیرمستقیم از صادرات بهره مند شد و بنابراین باید از صادرکنندگان حمایت کرد تا در این کشور حضور یابند.  

رایزن ایران در چین گفت: ایران می تواند در حوزه کافی شاپ و غذا در چین وارد شود و زمینه سازی کرد. این در حالی است که باید ایران در حوزه اعزام هیات های تجاری و حضور در پروژه جاده ابریشم وارد عمل شد.

راه اندازی خط دریایی چابهار-صحار تا دو ماه دیگر

عبدالعلی، رایزن ایران در عمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران در عمان گفت: اگر بخواهیم عمان را تعریف کنیم این کشور سکوی پرتاب کالاهای ایرانی به بازار عربی و یمن است و رشد صادرات ٧٤ درصد بوده که البته به روایت آماری عمان، ١٠٠ درصد رشد داشته است.  

وی افزود: ظرف ٤٨ ساعت ویزای یکماهه به ایرانی ها برای سفر به عمان داده می شود و اکنون ٣٨ پرواز مستقیم از شهرهای ایران به عمان داریم، حمل و نقل دریایی هم بسیار مهم است و خط منظم کشتیرانی مستقیم نیز داریم که تا دو ماه دیگر خط دریایی چابهار به صحار راه اندازی می شود.

رقابت منفی تجار ایرانی در پاکستان

نعمتی، رایزن ایران در پاکستان گفت: پاکستانی ها شناخت خوبی نسبت به ایران دارند و ایران کشور دوم غالب پاکستانی ها است ولی تجارت ما اکنون تجارت سنتی و غیررسمی است.  

وی با اشاره به رقابت منفی برخی فروشندگان ایرانی در بازار پاکستان افزود: تجار بدون نام و نشان هستند و کالای اول صادراتی ما بعنوان کالای بی کیفیت شناخته شده است و این یک معضل بزرگ است.  

نعمتی گفت: از هر ده نفر دانشجو در پاکستان شش نفر ام بی ای خوانده اند و بنابراین بازار ایران را خوب می شناسند و حتی کالاهای ایرانی را ری اکسپورت می کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید