Performancing Metrics

فلزی‌ها و نفتی‌ها لیدرهای امروزِ بورس | اتاق خبر
کد خبر: 401046
تاریخ انتشار: 29 مهر 1396 - 18:03
در معاملات تالار شیشه‌ای رخ داد
در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل توانست با رشد ۶۶۲ واحد بار دیگر سقف ‌شکنی کند و تا نیمه کانال ۸۶ هزار واحدی بالا رود. در این روز علی‌رغم خودرویی‌ها گروه فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی عمدتا با رشد در قیمت پایانی رو به رو شدند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران شاهد رشد ۶۶۲ واحدی بود و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۵۳ واحدی همراه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۵۵۶ واحدی بالا آمد.

شاخص آزاد شناور نیز ۷۴۶ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳ هزار و ۵۸۰ واحد رسید. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر کدام ۶۵۱ و ۴۷۴ واحد رشد کرد.

امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس هر یک به ترتیب با ۲۹۳، ۶۵ و ۶۲ واحد تاثیر مثبت، بیشتر نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و ایران خودرو به ترتیب با ۲۲، ۲۲ و ۱۶ واحد بیشترین تاثیر کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه ایفا کردند.

امروز در گروه فلزات اساسی به جز در چهار نماد، شاهد رشد قیمت‌ها بودیم. در این گروه بیش از ۱۶۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی کوک و سوخت هسته‌ای روند قیمت‌ها عمدتا افزایشی بود و نمادهایی همچون پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز، شاهد رشد قیمت بیش از چهار درصدی بودند. همچنین تعدادی از سهم‌های این گروه با سطح خرید همراه شد.

اما در گروه خودرو و ساخت قطعات روند قیمت‌ها عمدتا کاهشی بود، هر چند که این کاهش قیمت‌ها چندان چشمگیر نبود. در این گروه بیش از ۱۰۱ میلیون سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۸۶ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به عدد ۶۶۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

آیفکس نیز در طی معاملات امروز توانست ۱۱.۷ بالا رود و به رقم ۹۴۰ واحدی دست یابد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۷۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۱۷۲ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید