Performancing Metrics

خرده‌فروش‌ها چگونه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فرار می‌کنند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 402429
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 15:25
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: نبود ساختار درست برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خریدار موجب شده خرده فروش ها نیز از این موضوع فرار کنند؛ به گونه ای که اگر اسم و آدرس خرده فروش در فاکتور بیاید آن ها دیگر خرید نمی کنند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آرمان خالقی، با بیان اینکه مسائل صنایع و معادن کشور را در سه عامل بین‌المللی، داخلی و درون بنگاهی دانست و اظهار کرد: مسائل درون بنگاهی به مواردی همچون دانش، مدیریت، تکنولوژی و بهره‌وری مربوط می شود که متاسفانه بسیاری از واحدها نتوانستند این چالش ها را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل برونی نیز موجب غفلت تولیدکنندگان به مسائل درون بنگاهی می شود، مسائل داخلی کشور در حوزه صنعت و معدن را متوجه سه قوه مقننه، قضاییه و اجراییه دانست و تصریح کرد: اجرای قوانین و امنیت سرمایه گذاری در گستره سه قوه باید صورت گیرد تا زمینه های لازم برای حفظ و ارتقای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد شود.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات حوزه مالیات تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: مشکلات موجود در مالیات مربوط به مالیات ارزش افزوده است و در غیر این صورت مشکلی در حوزه مالیات مستقیم وجود ندارد.

خالقی با بیان اینکه نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده به گونه ای است که تولیدکننده نمی تواند آن را از خریدار دریافت کند، اظهار کرد: دولت اجبار کرده که تولیدکننده باید مالیات جنس فروخته شده را بپردازد حتی اگر پول را هم دریافت نکرده باشد.

وی افزود: دولت باید مالیات بر ارزش افزوده را به سمتی ببرد که مصرف کننده آن را پرداخت کند.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه شفافیت اقتصادی برای دریافت مالیات وجود ندارد، تصریح کرد: به طور معمول این روند موجب می شود که مالیات از تولیدکننده دریافت شود.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی قبول نمی کند که اجناس بدون مالیات فروخته شوند، اظهار کرد: نبود ساختار درست برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خریدار موجب شده خرده فروش ها نیز از این موضوع فرار کنند؛ به گونه ای که اگر اسم و آدرس خرده فروش در فاکتور بیاید آن ها دیگر خرید نمی کنند.

خالقی حل این مشکل را الزام استقرار ماشین های صندوق دانست و اظهار کرد: اگر ماشین صندوق در خرده فروشی های الزام باشد که برای هر فروشی فاکتور ارائه کنند هر فروشی ثبت و امکان فرار مالیاتی و فروش اجناس غیرمجاز نیز از بین می رود.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مالیات واحدهای صنفی را توافقی دانست و اظهار کرد: وقتی مالیات واحدهای صنفی را اصناف مشخص می کند دیگر مکان مغازه، میزان و نحوه فروش درنظر گرفته نمی شود و این گونه به تولیدکننده فشار می‌آید.

انتهای پیام/
نظرات
ADS
ADS
پربازدید