Performancing Metrics

آمریکا قصد تشکیل نیروی مرزی در سوریه را ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 405098
تاریخ انتشار: 28 دی 1396 - 11:26
تیلرسون:
وزیر خارجه آمریکا با رد این مساله که واشنگتن قصد ایجاد نیروی مرزی ترکیه – سوریه را دارد، گفت این موضوع که موجب نگرانی آنکارا شده است به اشتباه به تصویر کشیده شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ترکیه واکنش تندی داشته و نسبت به حمله قریب‌الوقوعی به منطقه عفرین سوریه هشدار داده است. این تحولات پس از آن به وقوع پیوست که واشنگتن گفت به نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری شبه نظامیان کرد( ی‌پ‌گ) کمک می‌کند تا یک نیروی مرزی با ۳۰ هزار نیروی جدید تشکیل دهد. ترکیه چهارشنبه گفت برای اقدام نظامی در عفرین سوریه و سایر مناطق در سراسر مرز در سوریه تردیدی نخواهد کرد مگر اینکه آمریکا حمایتش را پس بگیرد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت سه‌شنبه در ونکوور با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرده است تا درباره این مساله شفاف‌سازی کند. او در مسیر بازگشت از کانادا به خبرنگاران گفت: کل شرایط به اشتباه به تصویر کشیده شده و بد توصیف شده است. برخی از افراد بد صحبت کرده‌اند. ما اصلا قرار نیست یک نیروی امنیتی مرزی تشکیل دهیم. متاسفم که صحبت‌های برخی باعث به وجود آمدن این احساس شده است. این کاری نیست که ما در حال انجام آن باشیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید