Performancing Metrics

پیگیری ایجاد بانک صنایع کوچک | اتاق خبر
کد خبر: 406751
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1396 - 19:59
معاون سازمان صنایع کوچک خبر داد
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رقم صادرات صنایع کوچک را بیش از شش میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ۱۵۰۰ واحد صنعتی کوچک تحت تملک بانک‌ها قرار دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی در همایش تقدیر از صادرکنندگان صنایع کوچک که اکنون در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه میزان صادرات صنایع کوچک در کشور به بیش از شش میلیارد دلار می‌رسد، اظهار کرد: ۵۰۰۰ واحد صادراتی در بخش صنایع کوچک داریم که تنها ۱۲۰۰ واحد از آنها به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آمار می‌دهند که علت این موضوع را نمی‌دانیم. هر چند که اصراری نیز بر اعلام آمار در این خصوص نداریم تا مبادا تحت فشار قرار گیرند.

وی به برنامه‌های تدوین شده در ارتباط با بهبود وضعیت واحدهای صنعتی کوچک اشاره کرد و افزود: پیگیری ایجاد بانک صنایع کوچک، راه اندازی مجدد واحدهای راکد و تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک بانک‌ها و ایجاد بازار صنایع کوچک در فرابورس از جمله برنامه‌هایی است که در راستای بهبود وضعیت فعلی صنایع کوچک در کشور مد نظر قرار گرفته است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر استفاده از ظرفیت قانون برنامه ششم توسعه در بخش صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت قانون برنامه ششم توسعه از جمله بند «ج» ماده ۴۶ این قانون که مربوط به سهم ۱۰ درصد ورودی صندوق توسعه ملی است به نحو مطلوب استفاده کرد.

سلیمانی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۴۵۰۰ واحد صنعتی کوچک تعطیل به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و در سال جاری تعداد واحدهایی که مجددا به چرخه تولید برگشته‌اند برابر ۱۱۰۰ واحد است.

به گفته وی، ۱۵۰۰ واحد صنعتی کوچک در حال حاضر تحت تملک بانک‌ها قرار دارند که اخیرا ۱۹۰ واحد از آنها تعیین تکلیف شده‌اند و به طور کلی مشخص شدن وضعیت واحدهای تحت تملک بانک‌ها از جمله برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید