Performancing Metrics

اجرای ۸۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در زاهدان تا پایان سال ۹۷ | اتاق خبر
کد خبر: 406881
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396 - 18:26
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز خبرداد:
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: از ابتدای سال آینده، ۸۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در شهر زاهدان، ۶۰۰ کیلومتر گازرسانی به زابل و پس از آن، خط انتقال و گازرسانی مسیر زابل خاش در دستور است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سعید مومنی، درباره روند پیشرفت گازرسانی به استان سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون اقدام‌های شایان توجهی برای گازرسانی به این استان انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال آینده ۸۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در زاهدان اجرایی می‌شود که شامل یک طرح ۵۰۰ کیلومتری و دو طرح ۱۵۰ کیلومتری است.

وی با اشاره به این‌که شبکه گازرسانی زاهدان در حال تکمیل است، افزود: گازرسانی به سراسر شهر زاهدان به هماهنگی استانداری و شهرداری با شرکت گاز بستگی دارد، زیرا فراهم شدن زمینه گازرسانی در کوچه و خیابان‌های این شهر به هماهنگی این سازمان‌ها  وابسته است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره گازرسانی به شهر زابل اظهار کرد: براساس دستور رئیس‌جمهوری در سفری که به استان سیستان‌وبلوچستان داشت، گازرسانی به شهر زابل از طریق سی‌ان‌جی تامین می‌شود. به همین منظور  یک ایستگاه مادر در زاهدان و یک ایستگاه سی‌ان‌جی دختر در زابل نصب می‌شود و گاز با کامیون از ایستگاه مادر برداشته می‌شود و پس از تقلیل فشار به ایستگاه دختر تحویل داده می‌شود.

مومنی با بیان این‌که ۸۰ کیلومتر از شبکه‌گذاری شهر زابل اجرا شده، گفت: شهر زابل به ۶۰۰ کیلومتر شبکه نیاز دارد، پس از آن نیز از ابتدای سال آینده، خط انتقال و شبکه گازرسانی زابل - خاش به طول ۲۴۰ کیلومتر در اولویت قرار می‌گیرد و پس از انتخاب پیمانکار، اجرای این طرح آغاز می‌شود، اما از آنجا که راه‌اندازی این طرح زمان‌بر است، تا پیش از اجرایی شدن کامل طرح گازرسانی زابل - خاش، گازرسانی به این منطقه از طریق سی‌ان‌جی انجام خواهد شد. 

به گفته مومنی، ایرانشهر نخستین بخش از  استان سیستان‌وبلوچستان است که اکنون از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده است.

وی تعداد مصرف‌کنندگان گاز این استان را ۱۶ هزار و ۱۳۲ مشترک اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد مشترک، ۳۵۰ اشتراک مربوط به بخش روستایی است، زیرا تاکنون به سه روستا گازرسانی شده و ۱۹ روستای دیگر نیز برای گازرسانی در دست اقدام هستند. 

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تصریح کرد: طول شبکه کار شده در استان سیستان‌وبلوچستان یک هزار و ۱۱۸ کیلومتر است که با تامین منابع مالی مورد نیاز، گازرسانی به این استان شتاب بیشتری می‌گیرد.

مومنی تاکید کرد: در بحث گازرسانی به هموطنان، تفاوت‌های مذهبی (شیعه و سنی) مدنظر نیست، بلکه حق قانونی هر شهروند و هر روستایی است که دولت انرژی اولیه آنها را تامین کند و در اختیارشان بگذارد، اگر توسعه گازرسانی با سرعت بیشتری انجام شود موجب افزایش سطح رضایت‌مندی عمومی در میان مردم خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید