Performancing Metrics

امشب نشست مشترک مدیران ارشد اقتصادی دولت درباره التهابات بازار ارز | اتاق خبر
کد خبر: 408982
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397 - 21:05
پورابراهیمی در توضیح جلسه کمیسیون اقتصادی درباره ارز:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امشب نشست مشترک مدیران ارشد اقتصادی دولت در ریاست‌جمهوری در موضوع ارز تشکیل می‌شود، از تهیه طرح دو فوریتی از سوی کمیسیون اقتصادی برای ثبات بازار ارز خبر داد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی با حضور سیف رییس کل بانک مرکزی و کرباسیان وزیر اقتصاد درباره التهابات اخیر در بازار ارز، گفت: در این جلسه بانک مرکزی گزارشی ارائه کرد و بعد از آن تاکید شد که باید به فوریت اقداماتی در دستور کار بانک مرکزی و سایر ارکان نظام قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه همکاران من و اعضای کمیسیون اقتصادی از هفته‌های قبل روی طرح دو فوریتی کار کردند، امروز این طرح در کمیسیون مطرح شد و محورهای آن به اطلاع نمایندگان، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد رسید.

پورابراهیمی ادامه داد: دولت نیز همزمان با کار ما، بسته پیشنهادی در خصوص ساماندهی بازار ارز را در دستور کار قرار داده که قرار است امشب نشست مشترک مدیران ارشد اقتصادی دولت در ریاست‌جمهوری برگزار شده و جمع‌بندی حاصل شود.

رییس کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: پیشنهاد ما در این جلسه این بود که دولت عزم خود را برای کاهش التهابات بازار ارز جدی کند البته دولت این میزان قیمت ارز را قبول ندارد.

وی گفت که قرار است فردا کمیسیون اقتصادی نشست کارشناسی را برگزار کرده تا جمع‌بندی نهایی نشست امشب دولت و امروز کمیسیون اقتصادی را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت دو تصمیم نهایی اتخاذ شود.

پورابراهیمی توضیح داد: اولین تصمیم، توافق مجلس با محوریت کمیسیون اقتصادی با دولت برای اجرای برنامه‌هایی است که به راحتی می‌تواند بازار پرالتهاب ارز را از این وضعیت خارج کرده و به بازار قابل اتکا تبدیل کند.

وی افزود: اگر چنین توافق حاصل نشود، مجلس طرح دو فوریتی را برای رسیدن به این مهم مطرح خواهد کرد لذا در جلسه امروز ضمن بیان این موارد، انتقادات جدی به عملکرد بسیار نامناسب بانک مرکزی مطرح شد و بر لزوم جبران این اتفاقات و اصلاح رویه تاکید شد.

پورابراهیمی ادامه داد: ما به مردم قول می‌دهیم که با تمام توان مطالبه جدی آنها یعنی تبدیل بازار آشفته و غیرقابل اتکای ارز به بازار قابل قبول را پیگیری کنیم. در روزهای آینده اقدامات انجام شده و برنامه‌های اجرایی دولت که از منظر مجلس پیگیری می‌شود را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید