Performancing Metrics

ترکیه تمام ذخایر طلای خود را از آمریکا خارج می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 409519
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1397 - 21:06
رسانه های ترکیه اعلام کردند که دولت این کشور در پی انتقال تمام ذخایر طلای خود از آمریکا به آنکارا است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رسانه های محلی ترکیه به نقل از منابع دولتی این کشور نوشتند که دولت ترکیه در حال انتقال تمام ذخایر طلای خود از سیستم فدرال رزرو آمریکا به ترکیه است.

بر اساس این گزارش، ترکیه طی سال های گذشته ۲۲۰ تن از ذخایر طلای خود را از خارج از مرزها به این کشور انتقال داده است؛ در ادامه این اقدام،  هفته گذشته هم ۲۸.۷ تن از ذخایر طلای ترکیه از آمریکا به آنکارا انتقال داده شد.

به گفته روزنامه ینی سافاک ترکیه، برآورد می شود که ذخایر طلای ترکیه ۵۶۴ تن،  به ارزش حدود ۲۰ میلیارد دلار باشد. در حال حاضر ترکیه بعداز هلند، یازدهمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان شناخته می شود و هند در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه هفته گذشته موضع سختی را در برابر دلار آمریکا در پیش گرفت و وام های دلار را مورد شماتت قرار داد و گفت که وام های بین المللی باید به جای اینکه به دلار باشند به طلا اعطاء شوند.

اردوغان گفت: چرا همه وام ها را به دلار می دهیم؟ بیاییم از ارزی دیگر استفاده کنیم و پیشنهاد می کنم که وام ها بر اساس طلا باشند.

رییس جمهور ترکیه گفت: جهان همواره با دلار تحت فشار نرخ ارز است. دولت ها و کشورها باید از فشار نرخ ارز رهایی پیدا کنند و طلا در سرتاسر تاریخ هرگز ابزاری برای سرکوب نبوده است.

این اظهار نظر اردوغان، یک هفته بعد از آن انجام شد که  ارزش لیر ترکیه در برابر دلار بصورت چشمگیری کاهش یافت.

بر پایه این گزارش، از سال ۲۰۱۲ میلادی موج خروج ذخایر طلای کشورها از آمریکا کلید خورد و ابتدا ونزوئلا ۱۶۰ تن از طلای خود را به ارزش ۹ میلیارد دلار از آمریکا خارج کرد و به دنبال آن بوندس بانک آلمان ۳۰۰ تن و هلند هم ۱۲۲.۵ تن از طلای خود را از آمریکا خارج کرد.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید