Performancing Metrics

چرا لوازم‌خانگی گران شد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 409544
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397 - 14:48
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی علت افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در برندهای مختلف داخلی و خارجی را تشریح کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمیدرضا غزنوی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی ایرانی و وارداتی در بازار مصرف، اظهار کرد: طبق قانون قرار بر این بود تا پایان فروردین‌ سال جاری قیمت‌ها افزایش پیدا نکند که این مساله مدنظر قرار گرفت و پس از آن شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی با برند داخلی و خارجی در بازار هستیم.

وی افزود: باید اعلام کرد که برندهای داخلی لوازم خانگی بین پنج تا هشت درصد و برندهای خارجی بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با انتقاد از این‌که برندهای خارجی لوازم خانگی بازار را در اختیار گرفته و قیمت‌های خود را بیش از ۱۰ درصد در سال جاری افزایش داده‌اند، گفت: متاسفانه بخش اعظم بازار لوازم خانگی در اختیار برندهای خارجی است و آنگونه که تمایل دارند رفتار می‌کنند.

غزنوی در مورد علل افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جاری تشریح کرد: به دلیل افزایش قیمت ارز و نوسانات ارزی و نیز افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران، شاهد افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی هستیم.

خرید قسطی رواج گرفته است

وی ادامه داد: علاوه بر این مواد اولیه تولیدات لوازم خانگی در داخل که وابسته به شرکت‌های دولتی است با افزایش قیمت روبرو شده است؛ به گونه‌ای که قیمت آهن، فولاد و پتروشیمی افزایش یافته که این مساله بر قیمت لوازم خانگی اثرگذار است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به این‌که آیا با توجه به رکود بازار لوازم خانگی، کشش افزایش قیمت‌ها وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: اگر کارخانجات با شرایطی که دارند افزایش قیمت نداشته باشند دچار ورشکستگی می‌شوند. هرچند در بازار لوازم خانگی رونق نیست، اما رکود هم نیست و مدل خرید مردم در این بخش تغییر کرده و از خرید نقدی به اقساطی تغییر کرده است.

غزنوی ادامه داد: در شرایطی که با نوسان بازار ارز روبرو باشیم با بهم ریختگی در تجارت روبرو می‌شویم و بازار در زمان گرانی به سمت احتکار می‌رود و فروشندگان به منظور جلوگیری از ضررهای احتمالی محصولات خود را نمی‌فروشند.

نیمه دوم سال گذشته بود که شاهد افزایش قیمت فولاد و پتروشیمی به عنوان مواد اولیه تامین‌ کننده تولید لوازم خانگی بودیم. پس از آن به مرور زمان در راستای افزایش قیمت این محصولات برندهای مختلف تخفیف‌های موجود روی محصولات را کم کردند و در مسیر صفر شدن آن گام برداشتند.

در نهایت به دلیل غیرقانونی بودن افزایش قیمت‌ها براساس مصوبه هیات دولت تا فروردین‌ماه سال جاری بازار لوازم خانگی نیز تا این زمان افزایش قیمتی نداشته است و با آغاز دومین ماه سال شاهد افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در برندهای مختلف هستیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید