Performancing Metrics

نفت از صعود بازماند | اتاق خبر
کد خبر: 409585
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397 - 12:08
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر تداوم روند رشد دکل‌های حفاری آمریکا که از رشد بیشتر تولید این کشور در آینده حکایت دارد، از صعود بازماند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت نسبت به قیمت نهایی روز جمعه تغییری نداشت و در ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه ایستاد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳ سنت کاهش، به ۶۸.۳۷ دلار در هر بشکه رسید.

گروه خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ آوریل پنج حلقه افزایش یافت و مجموع دکل‌های حفاری فعال این کشور برای تولید نفت را به ۸۲۰ حلقه رساند که بالاترین میزان از مارس سال ۲۰۱۵ است. شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا که معیاری برای ارزیابی تولید آینده این کشور به شمار می‌رود،  هفته گذشته برای سومین هفته متوالی افزایش داشت.

تولید نفت آمریکا یک چهارم از اواسط سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و به ۱۰.۵۴ میلیون بشکه در روز رسیده و این کشور را دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان پس از روسیه ساخته است.

با وجود افت اندک قیمت‌ها در روز دوشنبه، بازار نفت در مجموع تحت تاثیر تقاضای قوی در آسیا به خوبی حمایت شده و قیمت برنت از پایینترین رکورد امسال که در فوریه به ثبت رسانده بود، ۲۰ درصد بالاتر ایستاده است.

قیمت‌ها همچنین از کاهش عرضه کشورهای اوپک و غیراوپک که از ابتدای سال ۲۰۱۷ با هدف تقویت قیمت‌ها به اجرا درآمد، حمایت شده است.

به گفته کری کِرِگ، استراتژیست جی پی مورگان، آنچه که قیمت‌ها را در معرض افزایش بیشتر قرار داده، تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای صادرکننده نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، بالا رفتن قیمت نفت باعث رویارویی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و اوپک شده است. ترامپ روز جمعه در پیامی که در توییتر ارسال کرد، اوپک را متهم کرد قیمت‌های نفت را به شکل مصنوعی بالا برده و تهدید کرد این وضعیت قابل قبول نیست. اظهارات وی از سوی صادرکنندگان نفت متعدد عضو اوپک رد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید