Performancing Metrics

دولت عقب‌نشینی نکرده است | اتاق خبر
کد خبر: 410844
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397 - 12:59
رییس دفتر رییس‌جمهوری:
رییس دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تحقق وعده‌های خود است و از هیچ چیزی نیز عقب‌نشینی نکرده است، اظهار کرد: آنچه که آقای رییس‌جمهوری به مردم اعلام کردند برای چهار سال است و تحقق آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی، زمان، پول و امکانات است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود واعظی در ارزیابی  تحقق وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور  طی یک سالی که از عمر دولت دوازدهم سپری شده است، اظهار کرد: در دولت تلاش بر این است که هم شخص رییس‌جمهوری و هم اعضای کابینه تا جایی که می‌توانند برای تحقق وعده‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: متاسفانه به نوعی تبلیغات و رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در روز 29 اردیبهشت 96 تمام شد، اما پیامدهای آن همچنان ادامه پیدا کرد؛ این برخلاف آن چیزی است که در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح است. در سایر کشورها زمانی که انتخابات تمام می‌شود موافق و مخالف دیگر رویکرد خود را کنار می‌گذارند و برای حل مشکلات و ساختن کشور با یکدیگر تلاش می‌کنند.

رییس‌ دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه این سخن به معنای آن نیست که کسی تفکر و اندیشه‌اش را تغییر می‌دهد، خاطرنشان کرد: آنچه که در این کشورها تغییر می‌کند رویکرد موقتی است که برای تحقق امنیت و منافع ملی آنها که برای همه گروه‌هایشان به عنوان یک اصل مطرح است، اتخاذ می‌شود.

واعظی با بیان اینکه متاسفانه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شاهد چنین تغییر رویکرد موقتی نبودیم، اظهار کرد: متاسفانه ما نه در تبلیغات انتخاباتی و نه در کارشکنی‌ها و تخریب‌هایی که بعد از انتخابات آغاز شد؛ شاهد وجود چنین رویکردی در گروه‌های مخالف نبودیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این موضوع نباید بهانه‌ای برای دولت شود تا کار خود را انجام ندهد و وعده‌هایی که به مردم داده را عملی نکند، گفت: قطعا دولت به دنبال تحقق وعده‌های خود است و از هیچ چیزی هم عقب‌نشینی نکرده است، ما باید به سمت جلو پیش برویم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: البته آنچه که آقای رییس‌جمهوری به مردم اعلام کرده‌اند، برای چهار سال است؛ برخی از فعالیت‌ها هستند که نیاز به برنامه‌ریزی، زمان، پول و امکانات دارند و تحقق آنها طول می‌کشد، بنابراین ما فرصت داریم تا آنچه که آقای رییس‌جمهوری به مردم اعلام کرده‌اند، محقق شود.

واعظی همچنین درباره طرح برخی اظهارات مبنی بر اینکه رییس‌جمهوری به وعده‌های خود عمل نکرده است و ابراز پشیمانی گروه‌هایی از رای به روحانی با تاکید بر اینکه برخی از این اظهارنظرها سیاسی است، گفت: برخی از این اظهارنظرها تولید مخالفان است؛ آنها کسانی هستند که در انتخابات رقیب دکتر روحانی بودند، آنها روزنامه، سایت، امکانات و بلندگوهایی در اختیار دارند و یکسری از تبلیغات‌شان همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از سوی دیگر نیز ممکن است برخی از دوستانم در مقاطعی با این تحلیل غلط که اگر الان از دولت و رییس‌جمهوری حمایت کنند ممکن است در انتخابات بعدی اتفاقاتی بیفتد، در زمین حریف بازی و بلافاصله عقب‌نشینی کردند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری اظهار کرد: این سخن به آن معناست که کسی بعد از دو ماه و نیم و یا سه ماه پس از رای‌گیری می‌گوید که من پشیمانم در حالیکه در این مدت هنوز اتفاقی نیفتاده است.

واعظی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم و تحت تاثیر القائات رقیب خود قرار نگیریم، گفت: دولت متعلق به همه کشور و همه کسانی است که در انتخابات دست به دست هم دادند و کاری بزرگ انجام دادند؛ زمانی که همدلی میان گروه‌های سیاسی برقرار باشد و 24 میلیون نفری که به دولت رای دادند از دولت حمایت کنند و دولت نیز خود را نه تنها خدمتگزار این 24 میلیون نفر بلکه خدمتگزار همه مردم ایران بداند، در کشور هم از نظر مسائل داخلی و هم از نظر مسائل خارجی هیچ مشکلی نخواهیم داشت و می‌توانیم به همه آنچه که هدف‌گذاری کرده‌ایم، دست یابیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید