Performancing Metrics

توضیح پتروشیمی درباره «کمبود بطری بسته‌بندی موادغذایی» | اتاق خبر
کد خبر: 411061
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 21:40
در پی ادعای برخی از صنایع غذایی مبنی بر کمبود بطری برای بسته‌بندی و عرضه محصول در بازار و همچنین افزایش قیمت این ظروف از سوی مجتمع پتروشیمی تندگویان، این شرکت اعلام کرد که دلالی در بازار و قاچاق این محصول به خارج از کشور باعث کاهش عرضه شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر صنعت روغن نباتی، صنعت آب آشامیدنی و بسته‌بندی، ماءالشعیر و نوشابه و همچنین برخی کارخانه‌های شوینده اعلام کردند که ظروف بسته‌بندی ندارند که عرضه این محصول از سوی مجتمع پتروشیمی تندگویان کاهش یافته است.

اما این شرکت این موضوع را رد و اعلام کرد که علت اصلی التهاب در بازار کنونی PET (پلی اتیلن ترفتالات) حضور دلالان و قاچاق این محصول است.

طبق اعلام شرکت پتروشیمی تندگویان، تولید و عرضه محصولات این مجتمع از سال گذشته تاکنون بسیار مطلوب بوده است اما به دلیل پایین بودن قیمت این محصول در بازار بورس (کیلویی ۵۷۰۰ تومان) و بالا بودن قیمت در کشورهای همسایه (حدود ۱۵۰۰ دلار در هر تن بر مبنای فوب خلیج فارس) جذابیت بسیار بالایی برای دلالان و حتی برخی از خریداران بورس برای صادرات این محصول ایجاد شده است.

بنابراین دلالان و حتی برخی خریداران در بورس، از تامین نیاز صنایع داخل کشور خودداری و به صادرات قانونی و غیر قانونی این محصول اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید