Performancing Metrics

جمع آوری اطلاعات جمعیتی مناطق ناکارآمد شهری | اتاق خبر
کد خبر: 412084
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397 - 15:23
معاون آخوندی خبر داد:
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: قرار است با هدف بررسی وضعیت مناطق فرسوده و ناکارآمد کشور، اطلاعات جمعیتی و سکونتی این مناطق را با همکاری مرکز آمار جمع‌آوری کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، هوشنگ عشایری در چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت بازآفرینی شهری و مرکز آمار ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: قرار است با هدف بررسی وضعیت مناطق فرسوده و ناکارآمد در سطح کشور به کمک مرکز آمار ایران اطلاعات جمعیتی و سکونتی این مناطق را جمع‌آوری کنیم که این اقدام با همکاری این مرکز انجام خواهد گرفت.

عشایری با اشاره به شرایط ایجاد نهادهای تأمین مالی خرد در مناطق هدف نیز بیان کرد: این اقدام که به عنوان مدلی در دستور کار ستاد ملی بازآفرینی شهری قرار دارد باید دارای مصوبات قانونی و شرایط لازم مربوط به خود تحت نظارت ستادهای استانی و برنامه ملی بازآفرینی باشد که پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری موظف هستند برنامه اقدامات مشترک خود را در مناطق هدف اولویت‌دار در یک سال آینده در این ستاد مطرح کنند تا هرچه سریعتر مورد بررسی و هماهنگی سایر اعضا قرار گرفته و برنامه اجرایی نهایی صادر شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: اعضای اصلی ستاد نیز باید در راستای پیشبرد اهداف، موضوعات را به دستگاه‌های استانی انتقال و هرچه سریعتر برنامه پایلوت را از آن‌ها دریافت کنند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه برنامه عملیاتی ستاد در سال ۹۸ نیز باید تا پایان مهرماه به دولت تحویل داده شود گفت: تمامی دستگاه‌ها باید در برش استانی و در هماهنگی با یکدیگر برنامه خود را تهیه، تدوین و در ستاد ملی اعلام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین چندی پیش با بیان اینکه در آینده نزدیک تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ بهره ۹ درصد در اختیار  توسعه گران  قرار خواهد گرفت، اعلام کرده بود: توسعه گران پس از دو سال دوره مشارکت می بایست ۵۰ درصد واحدهای ساخته شده در اراضی دولتی را در اختیار متقاضیانی که در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کرده‌اند قرار دهند، بدین ترتیب پس از دو سال ۲۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولت، باز خواهد گشت.

عشایری در ادامه با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در ۵۴۳ شهر شناسایی شده است، گفت: از بین این تعداد شهر به جز شهر تهران که بر عهده شهرداری است، در بقیه شهرها اقدام بر عهده شرکت باز آفرینی شهری ایران خواهد بود.

به گفته وی محله سیروس در تهران به عنوان پایلوت اجرای طرح بازآفرینی انتخاب کرده‌ایم و وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری در اجرای این طرح ورود کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید