Performancing Metrics

اصناف نسبت به افزایش قیمت کالاها بی‌تفاوت نباشند | اتاق خبر
کد خبر: 412360
تاریخ انتشار: 2 تیر 1397 - 19:50
وزیر صنعت در نشست با نمایندگان اتاق اصناف؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصناف نباید بی تفاوت از کنار افزایش قیمت برخی کالاها بگذرند و میزان فروش کالاهای بدون شناسنامه در بازار باید به حداقل ممکن برسد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد شریعتمداری در جلسه با نمایندگان اتاق اصناف کشور با بیان این مطلب، افزود: شبکه صنفی کشور بخش قابل ملاحظه‌ای از کشور و مردم است و حدود 3 و نیم میلیون نفر به صورت رسمی و غیر رسمی صاحب واحدهای صنفی و شاغل در آن هستند که سهم قابل ملاحظه ای از امورات کشور را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه اصناف در خدمت نظام و انقلاب تاکنون حرکت کرده است، تصریح کرد: مجموعه اصناف معتمدان محل خودشان هستند و باید قدر همچنین جایگاه رفیعی را دانست و آن را حفظ کرد.

شریعتمداری با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق‌های اصناف، گفت: قدیمی‌ترین گروه‌های اجتماعی همین پیشه‌وران و اصناف هستند و در حال حاضر نیز اتحادیه‌ها، اتاق‌های اصناف و تشکل کشوری اصناف یک سلسه مراتب مدیریتی بر اساس انتخابات شکل گرفته و نظام از این پتانسیل هم در سطح منطقه‌ای و هم ملی می‌تواند بهره ببرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: روسای اتاق اصناف در شهرستان‌ها باید با ایجاد آرایش جدید ارتباط خود را با اتحادیه‌ها و شبکه های صنفی گسترده تر کنند و با برگزاری جلسات منظم تر شبکه صنفی را نسبت به وقایع جدید توجیه و به عرضه کالا بیش از پیش اقدام کنند تا به شرایط مطلوب تری برسیم.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه اصناف نباید بی تفاوت از کنار موضوع افزایش قیمت برخی کالاها بگذرند، ادامه داد: امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است ضمن اینکه منابع ارزی کشور محدود است و برخی از نیازهای کشور که توان تولید در داخل برای آنها وجود دارد و نیازی به واردتشان نیست، یا باید ورودشان به کشور ممنوع شود یا با حداکثر تعرفه از کالای ایرانی حمایت کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی بازارچه‌های مرزی و ورود کالاها به صورت ملوانی و ته لنجی گفت: ساماندهی به معنای از بین بردن نیست و مصوبات دولت در جهت ساماندهی بوده است نه از بین بردن آن، اما با قاچاق در این حوزه باید برخورد جدی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه جامعه تجارت باید تکمیل شود، به گونه ای که مسیر حرکت کالا تا حوزه مصرف مورد نظارت و مانیتورینگ کامل قرار بگیرد تا با شفافیت به وجود آمده احتمال قاچاق به حداقل ممکن برسد، افزود: این موضوع در دستور کار است و در مورد موبایل طرح رجیستری به اجرا درآمد.

شریعتمداری تصریح کرد: باید با رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده، نظام تامین اجتماعی و نرخ سود تسهیلات اعطایی تسهیلات بانکی عملاً از کالای ایرانی حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از کالای داخلی، گفت: فرهنگ سازی از اصناف شروع می‌شود و در این جهت باید اصناف گام بردارند و کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید