Performancing Metrics

دولت تمام قد در کنار بازار است | اتاق خبر
کد خبر: 412556
تاریخ انتشار: 6 تیر 1397 - 21:44
رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت:
رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط فعلی و دشمنی ها، راه ما مقاومت با کمترین هزینه است، گفت: اگر سختی باشد، با هم تحمل می کنیم و تسلیم نخواهیم شد، عزت تاریخی را حفظ می کنیم و در مبارزه اراده ها، آمریکا را شکست می دهیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه (۶ تیر) در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت که در سالن اجلاس سران برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: شاید در تاریخ ایران کمتر مظلومی به مظلومیت شهید بهشتی دیده باشیم. همگان دیدند که از سال ۵۸ تا ۶۰ به بهشتی و یارانش چه فشاری وارد شد و چه زخم زبان‌هایی که زده شد.

وی با اشاره به شخصیت شهید بهشتی و ۷۲ تن شهدای هفتم تیر گفت: وقتی ایستادگی و صبر یارانش را مورد نظر قرار می‌دهیم روحیه جدیدی برای مقاومت ایستادگی و تحمل در برابر ما قرار می‌گیرد. امروز روز صبر ملت ایران در مقابل بدخواهان و دشمنان است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ملت ایران در سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ تصمیم بزرگی اتخاذ کرد و به دنیا گفت که ما محکم و قاطع بر آرمان‌هایمان ایستاده‌ایم اما در عین حال حاضرین با منطق و استدلال با همان‌هایی که سال‌هاست بر ما فشارهایی وارد آوردند بنشینیم و سخن بگوییم و اگر حسن نیتی باشد حاضرین با آنها به توافق برسیم.

روحانی ادامه داد: این کار بزرگ تاریخی در طول حدود ۳۰ ماه تلاش و فداکاری انجام شد؛ تحمل این موفقیت برای دشمنان ایران و بدخواهان کشور بسیار سخت بود. صهیونیست‌ها، تندروهای آمریکا و برخی کشورهای منطقه نمی‌توانستند تحمل کنند چون آنها ۱۲ سال آرزوی به زانو درآوردن ملت ایران را داشتند اما ملت ایران با موفقیت و به شهادت همه دنیا حتی بدترین دشمنان ما پیروزی بزرگی کسب کردند و دشمنان با زبان واضح‌تری گفتند که ملت ایران پیروزی بزرگی به دست آورده و به گفته آنها ایران بدترین توافق تاریخ را بر آنها تحمیل کرده است. گرچه از دید ما توافق برجام یک توافق برد ـ‌ برد بود.

وی گفت: شرایطی فرا رسید که همان افراطیون و کسانی که از روز اول با برجام مخالف بودند روی کار آمدند و از روز اول به دنبال تلاش برای جلوگیری از اجرای توافق بودند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه واضح‌ترین موضع‌گیری در آمریکا درباره برجام ۲۱ مهرماه سال قبل مطرح شد، خاطرنشان کرد: در این روز ترامپ به طور رسمی در یک سخنرانی سیاست‌های جدید دولتش را اعلام کرد و دیدیم که با چه لحنی علیه ملت ایران و نظام و ارزش‌های ایران اسلامی حرف زد. پس از آن نیز مکرراً گفت که توافق برجام باید بهم بخورد اما تا امروز و این لحظه این دشمنان ناموفق بودند و توافق برجام همچنان باقی مانده است.

روحانی با تاکید بر اینکه آنها هرگز تصور نمی‌کردند که بعد از خروج آمریکا چند ساعت بعد ایران بگوید که من از برجام خارج نشده‌ام، ادامه داد: من با مدرک می‌گویم که سیستم اطلاعاتی آنها نیز اینچنین تصور نمی‌کرد و پیش‌بینی دیگری داشت؛ صهیونیست‌ها نیز مانند آنها پیش‌بینی می‌کردند و حتی بدخواهان ما در منطقه نیز چنین گمانی نمی‌کردند. زمانی که ما اعلام کردیم به درخواست دوستان خود، اروپا، چین و روسیه در این زمینه فرصتی قائل می‌شویم، آنها خشکشان زد. آنچنان ضربه‌ای بر پیکره آنها وارد شد که به نظر من فکر نمی‌کردند که تدبیر ملت و نظام ایران عصبانی نمی‌شود، احساساتی تصمیم نمی‌گیرد و با تأمل مساله را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهوری گفت: کاری که ملت ایران از ۱۸ اردیبهشت تا به امروز، ۵۱ روز است انجام می‌دهد در تاریخ خواهد ماند. در این ۵۱ روز دنیا هنوز در شگفتی است که اولا ایران می‌خواهد چه کند و تصمیم آینده‌اش چیست و در ثانی تمام دنیا به استثنا چند کشور ترامپ و کاخ سفید را محکوم کرده و همچنان نیز آنها را محکوم می‌کند. در این روزها هیچ‌کس نگفت که ایران عقب‌نشینی کرده یا اینکه ایران در برابر تحریم‌ها ترسیده بلکه همه از عقل و تدبیر ایران بزرگ حرف زدند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه در شرایط فعلی سه راه پیش روی ملت ایران قرار دارد، اظهار کرد: دولت به عنوان نماینده مردم و رئیس‌جمهوری به عنوان نماینده مردم، نماینده‌ای که دیروز می‌گفت متکی به ۲۴ میلیون رای هستم و امروز می‌گویم من متکی به ۸۱ میلیون رای هستم، با اتکا به ملت ایران و با توجه به ارشادات رهبری معظم دقیقا آنچه که منافع و مصالح ملی تقاضا می‌کند را با هماهنگی با قوای دیگر مورد توجه قرار داده و حرکت می‌کنیم.

روحانی نخستین راه پیش‌روی کشور را، تسلیم شدن در برابر آمریکا عنوان کرد و گفت: اولین راه پیش‌روی کشور آن است که بگوییم ترامپ تصمیم به برهم زدن توافق برجام گرفته و ما نیز در برابر او می‌گوییم که هر چه تو می‌گویی درست است. از برجام کم و اضافه می‌کنیم؛ این راه را هیچ عاقل، وطن‌دوست، وطن‌پرست و هیچ ایرانی‌ای نمی‌پسندد و نمی‌پذیرد که در برابر فشار، ظلم، سخن نابجا و توهین، سر فرود آوریم چراکه اگر در برابر دیگری سر فرود آوریم، به معنای پایان عزت تاریخی ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: فکر نمی‌کنم یک نفر از این ۸۱ میلیون نفر رای‌اش این باشد که ما در برابر متجاوز، دروغگو و توهین‌کننده به ملت ایران سر خم کنیم و حرف او را قبول کنیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید