Performancing Metrics

قیمت سهام فلزات اساسی همچنان رو به رشد | اتاق خبر
کد خبر: 413925
تاریخ انتشار: 7 مرداد 1397 - 16:31
در معاملات بورس تهران رخ داد
معامله گران بورس تهران امروز نیز شاهد افزایش قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی بودند. سه نماد پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص کل داشتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نوسانات قیمت دلار در هفته‌ها و ماه‌های گذشته سبب شده قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار تهران با فراز و فرودهای شدیدی همراه باشد. با اینکه در هفته گذشته معاملات بورس نسبت به روزهای ماقبل آن مقداری آرام گرفته بود و نوسانات شدیدی دیده می‌شد، امروز و روز گذشته بورس تهران شاهد افزایش شدید قیمت‌ها و کانال‌شکنی‌های پی در پی دماسنج بازار سرمایه است.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۱۳ هزار و ۸۵۲ واحدی رسید اما شاخص کل هم‌وزن با ۴.۳۷ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۳۴۵ رسید.

شاخص آزاد شناور نیز امروز ۲۱۷۳ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۲۳ هزار و ۷۱ بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۹۰۲ و ۱۷۹۶ واحد رشد کردند.

پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران هر یک به ترتیب ۳۵۵، ۳۲۹ و ۲۱۳ در رشد شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند. در طرف مقابل گروه مپنا، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با ۶۴، ۳۷ و ۳۲ واحد تاثیر کاهشی سعی کردند نگذارند شاخص های بازار بیش از این رشد کند.

امروز نیز همچون روز گذشته در گروه فلزات اساسی شاهد رشد قیمت بیشتر سهم‌ها بودیم به طوری که اکثریت نمادها بیش از ۴ درصد رشد قیمت داشتند و تعدادی نیز با صف خرید همراه بودند.

در نماد ملی صنایع مس ایران که تاثیر بسزایی در نوسانات شاخص داشت، صف خریدی با حجم نزدیک به ۱۶ میلیون مشاهده می‌شد که در قیمت ۳۰۲۷ ریال، سفارش خرید گذاشته بودند. ۵۹ درصد از خریدها در این گروه مربوط به افراد حقیقی و مابقی مربوط به افراد حقوقی بود.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز بیشتر سهم‌ها با روند افزایش قیمت مواجه شدند و نمادهای پالایش نفت لاوان، نفت بهران، سرمایه گذاری صنعت نفت و پالایش نفت اصفهان با کاهش قیمت مواجه شدند.

قیمت تعدادی‌ از سهم‌ها در گروه محصولات شیمیایی با ۴ درصد رشد مواجه شد، اما سهم‌هایی که با کاهش قیمت مواجه بودند، کم نبودند. در عین حال در نماد پتروشیمی پارس در این گروه صف خرید مشاهده می‌شد.

خودرویی‌ها که دیروز یکدست قرمزپوش شده بودند، امروز عمدتا با افزایش قیمت روبرو شدند. هر چند که این افزایش قیمت نسبت به روند کلیه بازار در امروز و روز گذشته چندان زیاد نبود. در این گروه ۲۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۹۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۷ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۱۲۲ هزار و ۹۵۲ نوبت داد و ستد بود.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۱۹.۱۴ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۲۹۴ واحد بالا رفت. ارزش معاملات این بازار به رقم ۳۴۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۵۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید