Performancing Metrics

بستنی گران شد + قیمت‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 414918
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1397 - 12:00
در حالی که قیمت انواع بستنی بسته‌بندی روند صعودی به خود گرفته و رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی معتقد است که محصولات سنتی آن‌چنان گران نشده، اما قیمت های اعلامی از رشد قابل توجه قیمت بستنی خبر می دهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در چند وقت اخیر به واسطه نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه روند صعودی به خود گرفته و عاملی شد تا قیمت مواد خوراکی به ویژه لبنیات رشد قابل توجهی را تجربه کند، این رشد قیمت لبنیات برای قیمت محصولاتی همچون بستنی که یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن شیر است، رشد قیمت را به ثبت رسانده است و برای بار دیگر این افزایش قیمت به دور از نظارت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به ثبت رسیده است.

البته ناگفته نماند در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت تاکید ویژه ای بر تقویت نظارت ها دارند، برخی قیمت‌ها خلاف این رویه در حال افزایش است و پیگیری های خبرنگاران تاثیری بر آن ها ندارد.

این افزایش قیمت که بر انواع بستنی کارخانجات تاثیر گذاشته تا حدودی به بازار محصولات سنتی که بستنی سنتی و فالوده جزئی از آن است، سرایت کرده است.

در این رابطه اسکندر آزموده، رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ گفت: قیمت مواد اولیه تولید بستنی و مواد جانبی همچون پسته، شکر و مغز بادام روند صعودی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: قیمت انواع بستنی تولید کارخانجات روند صعودی به خود گرفته و به واسطه آنکه در برخی از محصولات ارائه شده از سوی کافی شاپ ها از بستنی بسته بندی کارخانجات استفاده می شود، کافی شاپ ها قیمت برخی از محصولات خود را به ناچار افزایش داده اند.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ خاطرنشان کرد: قیمت بستنی ستنی و میوه ای به میزان رشد قیمت محصولات بسته بندی افزایش قیمت را تجربه نکرده اند و تنها برای آنکه از کیفیت محصولات سنتی کاسته نشود به ناچار قیمت محصولاتی که در آن ها از مغز استفاده شده، افزایش یافته است.

آزموده تاکید کرد: به دلیل آنکه خرید بستنی و حضور در کافی شاپ ها در اولویت نخست خانواده ها قرار ندارد اتحادیه در قیمت گذاری به گونه‌ای رفتار می‌کند که اکثر خانواده‌ها توان خرید بستنی و آبمیوه را داشته باشند.

وی قیمت هر کیلو بستنی سوپر ویژه مغزدار را ۲۴ هزار تومان، بستنی سنتی ویژه خامه دار و زعفرانی را ۲۰ هزار، سنتی ممتاز را ۱۴ هزار و سنتی ساده را ۱۳ هزار تومان اعلام کرد که در کنار آن هر کیلو بستنی میوه ای ویژه مغزدار ۲۴ هزار، میوه ای ممتاز ۲۰ هزار و فالوده شیرازی اعلا ۱۲ هزار تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید