Performancing Metrics

اعتبارات فعلی طرح هادی، یک سوم روستاها را پوشش می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 417112
تاریخ انتشار: 15 مهر 1397 - 12:28
معاون عمران روستائی بنیاد مسکن:
معاون عمران روستائی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به منابع محدود تقریبا یک سوم اجرای طرح هادی در روستاهای کشور پوشش داده می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا شاملو در حاشیه بازدید از پروژه‌ها و راه‌های تعدادی از روستاهای شهرستان گناباد، اظهار کرد: به دولت و مجلس پیشنهاد داده‌ایم حداقل۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه برای اجرای طرح هادی روستاهای کشور تخصیص دهند.

وی ادامه داد: در کل کشور ۳۹ هزار و ۴۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۹۷ درصد این روستاها دارای طرح هادی هستند و در تهیه طرح‌ها کار خیلی گسترده و خوبی در نظم بخشیدن به فعالیت‌های عمرانی و ساخت و سازها انجام شده است.  

معاون عمران روستائی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طرح هادی در ۱۸ هزار روستای کشور اجرا شده است، تصریح کرد: این طرح در حدود ۱۳ هزار روستای کشور تمام شده و الباقی نیمه تمام است.

شاملو خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی در روستاها شامل اجرای تدریجی و بهسازی محیط روستاها بوده که در اجرای تدریجی اقداماتی نظیر  نظارت بر ساخت و سازها در همه روستاها انجام می شود.

وی افزود: در سال جاری در ۴۵۰۰ روستا طرح هادی در برنامه کاری ما قرار داشته که با مشارکت مردم، دهیاری‌ها و شوراها و منابع ملی و استانی بنیاد مسکن انجام خواهد شد که از این تعداد ۳۵۰۰ روستا نیمه تمام و ۱۰۰۰ روستا نیز پیش بینی شده که از پروژه های جدید شروع شود.  

شناسایی بافت‌های باارزش روستایی در اجرای طرح هادی

معاون عمران روستائی بنیاد مسکن اضافه کرد: یکی از کارهایی که در اجرای طرح هادی انجام می‌شود شناسایی بافت‌های با ارزش روستایی بوده که برای روستاهایی که موقعیت گردشگری دارند طرح‌های ویژه تهیه می‌شود، نمونه بارز این موضوع روستای ریاب گناباد بوده که خوشبختانه آثار بسیار خوبی در توسعه گردشگری نیز داشته است.  

شاملو با بیان اینکه علی‌رغم کمبود اعتبارات در حوزه بنیاد مسکن، شهرستان‌های گناباد و بجستان نسبت به میانگین استانی دارای شاخص‌های برخورداری بهتری است، عنوان کرد: در سال گذشته در تعدادی از روستاهایی که قبلا مشکل داشته آسفالت انجام شده و در حال حاضر هم از همین سهمیه قیر و اعتبارات سال قبل کارها در حال انجام بوده که امیدواریم بتوانیم در سال جاری کارهای خوبی را در روستاهای این دو شهرستان انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید