Performancing Metrics

تنش با عربستان، دلار را کاهشی کرد | اتاق خبر
کد خبر: 417529
تاریخ انتشار: 24 مهر 1397 - 20:48
پس از تهدید متقابل عربستان و آمریکا به تحریم یکدیگر بر سر پرونده جمال خاشقجی، ارزش دلار در برابر همتایان مهم خود کاهش یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در معاملات روز سه شنبه، دلار از بالاترین سطح یک ماهه خود عقب‌نشینی کرد و در مقابل ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس به عنوان دارایی‌های امن افزایش یافتند. تهدید عربستان به کاهش تولید نفت و همچنین رشد ضعیف ۰.۱ درصدی خرده فروشی در آمریکا از جمله دلایل عمده کاهش ارزش دلار در مبادلات امروز بودند.

میک مک کاتی، استراتژیست بازار در سیدنی استرالیا گفت که به دلیل تنش‌های ژئوپلتیکی، ین ژاپن بزرگ‌ترین برنده امروز بازار ارز بود. هر دلار در مبادلات امروز از ۱۱۲.۱۲ ین به ۱۱۱.۸۴ ین کاهش پیدا کرد و از طرف دیگر هر دلار به ۰.۹۸۶۸ فرانک سوئیس کاهش یافت. ری اتریل، کارشناس ارزی در موسسه " ان ای بی" گفت: دلار نتوانست حتی در زمانی که بورس‌ها در حال ریزش بودند، از خود عملکردی که انتظار می‌رفت را نشان دهد.

شاخص دلار که برابری این ارز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۵ واحد رسید. در برابر ارزهای مهم جهانی، هر یورو به ۱.۱۵۹۳ دلار و هر پوند به ۱.۳۱۸۵ دلار افزایش یافتند. هم چنین هر دلار نیوزلند نیز با ۰.۴ درصد افزایش به ۰.۶۵۷۱ دلار آمریکا رسید.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز مجددا صعودی شد و به ۳.۱۵ درصد رسید تا به رکورد ثبت شده ۳.۲۶ درصدی خود که بالاترین بازده در ۷ سال اخیر است، نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید