Performancing Metrics

برند ایرانی در جهان چه جایگاهی دارد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 417748
تاریخ انتشار: 29 مهر 1397 - 17:12
معرفی بهترین و بدترین برندهای دنیا
موسسه "برند فایننس" اعلام کرد برند ایرانی در رده چهل و چهارم باارزش‌ترین برند جهان قرار دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اندازه گیری ارزش دارایی نامحسوس یک کشور امر ساده‌ای نیست اما موسسه برندفایننس هر ساله با اندازه گیری مجموع ارزش برندهای موجود در یک کشور، آن‌ها را رتبه بندی می کند. دیوید هیگ، مدیرعامل برند فایننس گفت: در بازار جهانی، برندها یکی از تعیین کننده ترین مسائل در موقعیت کشورها هستند. برندها باعث تقویت صادرات، ارزش افزوده و جذب مهاجران خارجی ماهر به کشورها می شوند.

جایگاه ایران

ایران در رتبه بندی امسال با ۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته، با برندی به ارزش مجموع ۲۳۴ میلیارد دلار، بالاتر از رومانی، نیوزلند و کویت و پایین تر از قطر، کلمبیا و ویتنام، در رده چهل و چهارم ایستاده است. رتبه ایران در مقایسه با سال قبل ۵ رتبه تنزل یافته است.

برترین کشورها

۱-آمریکا: به لطف اجرای سیاست های بازار آزاد و حمایت دولت از توسعه اقتصادی بنگاه‌ها، ارزش برند شرکت های آمریکایی معادل ۲۵.۸۹۹ تریلیون دلار برآورد شده است که ۲۳ درصد بیش‌تر از سال گذشته است.

۲-چین: علی‌رغم نگرانی از پیامدهای جنگ تجاری بین آمریکاو چین، برند چینی با ارزش ۱۲.۷۷۹ تریلیون دلار در رده دوم جهان ایستاده است. ارزش برندهای چینی در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

۳-آلمان: دارای باارزش ترین برندهای اروپایی و سومین برند باارزش جهان به مبلغ ۵.۱۴۷ تریلیون دلار است که در مقایسه با سال قبل، ارزش برندهای آلمانی ۲۸ درصد افزایش یافته است.

۴- انگلیس: با وجود رای به ترک اتحادیه اروپا، چشم انداز اقتصادی و وضعیت اقتصاد انگلیس مثبت و نیرومند است. این کشور موفق شد با پشت سر گذاشتن ژاپن، جایگاه چهارمی را با برندی به ارزش ۳.۷۵۰ تریلیون دلار از آن خود کند.

۵- ژاپن: ارزش برندهای ژاپنی علی‌رغم رشد ۵ درصدی و رسیدن به ۳.۵۹۸ تریلیون دلار، یک رتبه نسبت به سال گذشته تنزل یافت اما این کشور هنوز بالاتر از فرانسه، کانادا، ایتالیا، هند و کره جنوبی  است.

کم ارزش‌ترین برندهای جهانی

در انتهای جدول رده بندی، نام هندوراس و موریشس با ۲۰ میلیارد دلار به چشم می خورد. ترینیداد و توباگو و قبرس با ۲۱ میلیارد دلار و کنگو و لبنان با ۲۲ میلیارد دلار، از دیگر کشورهایی هستند که مجموع ارزش برندهای آن‌ها پایین است.

بیشترین کاهش و افزایش در ارزش برندها

شدیدترین کاهش ارزش برندها مربوط به ترکیه است که با کاهش ۳۳ درصدی، این کشور را به رده ۳۴ امسال رسانده است. مجموع ارزش برندهای ترک معادل ۳۸۲ میلیارد دلار برآورد شده است. بعد از ترکیه، یمن با ۲۰ درصد کاهش ارزش به رده ۹۳ و ازبکستان با ۱۹ درصد کاهش به رده ۷۴ رفته اند. بیشترین افزایش در ارزش برندها نیز مربوط به قبرس است که ارزش برندهای این کشور ۳۹ درصد افزایش یافته است. برندهای کنگو نیز ۳۸ درصد و مصر و کنیا ۳۷ درصد افزایش یافته اند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید