Performancing Metrics

هیچ مشکلی برای میوه شب عید نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 421617
تاریخ انتشار: 25 دی 1397 - 23:19
معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد:
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به تولید، ذخیره‌سازی و صادارت انواع میوه، هیچ مشکلی برای تامین آن در شب عید نداریم و رسانه‌ها باید به فاصله قیمتی انواع میوه از باغ تا بازار توجه کنند که ببینند نوسانات بازار و گرانی آن ارتباطی به تولیدکنندگان ند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدعلی طهماسبی در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه سم، کود و نهاده‌های کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو اعلام کرد که تولید انواع میوه در کشور وضعیت مناسبی دارد، به گونه‌ای که بالغ بر پنج میلیون تن انواع مرکبات تولید شده است و در زمینه میوه‌ای مانند سیب نیز آنقدر تولید داریم که نه تنها حدود 200 هزار تن صادرات تاکنون داشته‌ایم بلکه انبارهای استان‌هایی مانند آذربایجان غربی و شرقی تا حدود 300 هزار تن پر شده است. البته صادرات حدود 30 هزار تنی انواع مرکبات نیز نشان‌دهنده وضعیت مطلوب تولید آن‌هاست.

وی افزود: هم‌اکنون هیچ مشکلی برای تامین نیاز شب عید مردم در حوزه میوه وجود ندارد و مشکل نوسانات بازار را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد و خبرنگاران و رسانه‌ها باید به فاصله قیمتی میوه از باغ تا بازار توجه کنند تا ببینند که مقصر این فاصله قیمتی، تولیدکنندگان نیستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی بیش‌ترین دغدغه‌اش در ماه‌ها و سال‌های گذشته روی نهاده‌های بخش کشاورزی از جمله کود، سم، ماشین‌آلات، خوراک دام و طیور، بذر، دارو و ... بوده است. بنابراین هیچ بی‌مهری در این حوزه صورت نگرفته و سرمایه‌های امروز بخش خصوصی که همان دارایی‌های زیستی‌اش بوده، قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: نخستین هدف در بخش کشاورزی حفظ و حفاظت از محیط زیست کشور و صیانت از منابع پایه آب، خاک و گیاه است. چراکه این‌ها همه بسترهای تولید هستند. باید از دستگاه‌هایی مانند موسسه تحقیقات خاک و آب که بیش از 9000 برند کودی را ثبت کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد. چراکه در این میان، کودهایی که از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و تقلبی بوده‌اند، حذف شده و البته اکثر آن‌ها که کیفیت مناسبی داشته‌اند، به ثبت رسیده است.

طهماسبی گفت: البته باید از سازمان حفظ نباتات هم تشکر کرد، چراکه فعالیت‌های آن‌ها در حوزه ثبت و ضبط آفت‌کش‌ها و برندهای مختلف سموم به گونه‌ای بوده که در همین مدت کوتاه سموم پرخطر در بخش کشاورزی از 24 درصد به حدود 8.8 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید