Performancing Metrics

کشور نیازمند جوان گرایی است | اتاق خبر
کد خبر: 422295
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1397 - 13:02
نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند:
نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند معتقد است؛  باید جوانان وارد اتاق بازرگانی شوند.

پرهام رضایی در گفت و گو با «اتاق نیوز» با اشاره به عملکرد دوره هشتم اتاق بازرگانی، اظهار کرد: قطعا نمی توان گفت اتاق در دوره هشتم عملکرد بسیار خوبی داشته است، زیرا در بخش های مختلف با ضعف های مختلفی مواجه بود و متاسفانه نتوانست اهدافی را که مورد انتظار کلیه بخش خصوصی و بازرگانان بود را به ثمر برساند.

وی ادامه داد: به نظر بنده شاید در دوره های گذشته عملکرد اتاق بهتر از دوره هشتم بود.  در بحث تشکل ها اتاق نتوانست فعالیت خوبی داشته باشد. درواقع نتوانست در دوره هشتم ایجاد تشکل های جدید را در دستور کار خود قرار داده و آن را محقق کند.

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند در کنار بررسی عملکرد دوره هشتم به اولویت های دوره نهم اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: شاید مهمترین موضوع آن است که افرادی باید در مجموعه اتاق  بازرگانی فعالیت داشته باشند که درگیر تجارت باشند، یعنی تجارت های در جریان داشته باشند زیرا در این صورت است که با مشکلات بخش خصوصی مواجه و آنها را متوجه می شوند. در این حالت است که اتاق بازرگانی می تواند از حقوق بخش خصوصی دفاع کند.

رضایی ادامه داد: اگر افرادی در مجموعه اتاق بازرگانی ورود پیدا کنند که تجارتی ندارند چطور می توانند مشکلات بخش خصوصی را حل کنند. افرادی که تجارت ندارند نباید وارد اتاق بازرگانی شوند و به واسطه آن بدنبال رانت باشند و از لابی ها استفاده کنند. درواقع افرادی باید وارد این مجموعه شوند که درد بخش خصوصی را بدانند و بتوانند پل ارتباطی میان بخش خصوصی و دولتی باشند و مشکلات را انتقال دهند و در کنار آن نقش خوبی در کمیسیون ها ایفا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اصلی ترین هدف خود برای حضور در انتخابات نهمین دوره اتاق بازرگانی، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی که باعث شد بنده در انتخابات دوره نهم حضور داشته باشم، بحث جوان گرایی بود. باید قبول کرد کشور به جوان گرایی احتیاج دارد و جوانان باید پا به عرصه اقتصاد گذاشته و حضور بیشتری در بخش خصوصی داشته باشند. همچنین پیشکسوتان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید به عنوان مشاور در کنار نیروهای جوان باشند و اجازه دهند جوانان هم نقش خود را ایفا کنند. البته بنده مخالف حذف بزرگان از این عرصه هستم اما باید برای حضور جوانان نیز صندلی را خالی کنند.

رضایی تاکید کرد: به اعتقاد بنده برخی چهره ها در قالب افراد عملیاتی کادر اجرایی باید کنار گذاشته شود، اما جوانان باید از بزرگان مشاوره بگیرند. اما به طور کلی باید زمینه حضور جوانان فراهم شود. درواقع اصلی ترین برنامه بنده در دوره نهم اتاق بازرگانی توسعه جوان گرایی است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید