Performancing Metrics

قیمت سنگ آهن رکورد زد | اتاق خبر
کد خبر: 422917
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1397 - 16:37
بهای معاملات سنگ آهن چین روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کاهش عرضه برزیل که دومین صادرکننده بزرگ به چین است، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات سنگ آهن در بازار کالای دالیان چین، روز دوشنبه که این بازار پس از تعطیلات یک هفته‌ای سال نو گشایش یافت، به رکورد ۶۵۲ یوان (۹۶.۳۰ دلار) در هر تن رسید. قراردادها برای تحویل در مارس، ژوئیه، سپتامبر و نوامبر نیز در اوایل معاملات روز دوشنبه به سقف معاملات روزانه صعود کردند.

یک معامله‌گر مقیم شانگهای گفت: افزایش قیمت در معاملات روز جاری، نتیجه شکاف در عرضه و سفته‌بازی از سوی سرمایه گذاران بود.

دولت برزیل هفته گذشته به شرکت معدن‌کاری واله دستور داد استفاده از هشت سد که برای نگهداری پسماند معدنی از آن‌ها استفاده می‌کند را متوقف کند. این دستور پس از فاجعه شکسته شدن سد معدن کورگو دو فیخائو در ۲۵ ژانویه که به کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر منجر شد، صادر شد.

این تعطیلی روی تولید ۹ درصد از تولید سالانه سنگ آهن واله تأثیر خواهد گذاشت و باعث شد واله وضعیت اضطراری اعلام کند. اعلام وضعیت اضطراری به معنای آن است که شرکت واله به دلیل شرایط پیش بینی نشده، قادر نیست به تعهدات و قراردادهایش عمل کند.

تحلیلگران پیش‌بینی خود از کاهش تولید سنگ آهن را از ۴۰ میلیون تن در هفته گذشته به ۷۰ میلیون تن افزایش دادند.

تحلیلگران شرکت جینرویی در این باره گفتند: ازسرگیری فعالیت در کوتاه مدت برای واله دشوار خواهد بود و شکاف میان عرضه و تقاضا را افزایش داده و قیمت‌ها در بازار را بالا می‌برد.

قیمت میلگرد فولادی در بازار معاملات شانگهای روز دوشنبه بیش از ۳ درصد افزایش یافت و به ۳۸۷۰ یوان در هر تن رسید که بالاترین قیمت در پنج ماه گذشته بود.

بهای معاملات آتی کویل گرم نورد نیز با سه درصد افزایش، به ۳۷۳۶ یوان در هر تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، شهر تانگشان که بزرگترین منطقه فولادسازی چین است، از آوریل تا سپتامبر، با هدف بهبود کیفیت هوا روی صنایع سنگین خود محدودیت تولید وضع خواهد کرد که شامل کارخانه‌های فولادسازی نیز می‌شود.

بهای زغال سنگ کک شو با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۲۶۸ یوان در هر تن رسید در حالی که بهای کک با ۱.۵ درصد افزایش، به ۲۱۱۱ یوان در هر تن رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید