Performancing Metrics

قصد افزایش وام مسکن را نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 423344
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1397 - 12:50
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ‌
وزیر راه و شهر سازی گفت: اتوبان ساوه همدان و آزادراه تهران ساوه خشک و بی روح است.

 

‌به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،‌ محمد اسلامی در نشست بررسی مشکلات حوزه راه و شهرسازی ساوه و زرندیه در فرمانداری ساوه با اشاره به مشخص بودن مشکلات این دو شهرستان در حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: مشکلات و موانع این دو شهرستان به خوبی احصاء  ‌و سازوکارهای برطرف شدن این مشکلات نیز تعریف شده است.

وی افزود: مشکل تامین منابع مالی بالغ بر 60 درصد پروژه‌های این دو شهرستان برطرف شده است و طی سال آینده به بهره برداری خواهند رسید که نقطه امیدواری خوبی است. مابقی پروژه های نیمه تمام نیازمند تخصیص از ماده 23 است، یا پروژه هایی است که جدیدا تعریف شده است که با تامین منابع مورد نیاز روند اجرای آن تسریع خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی خواستار جدیت در اجرای پروژه‌های نیمه تمام این دو شهرستان و تسریع در بهره‌برداری از آنها شد و ‌افزود: پیگیری منسجم و هماهنگی بین بخشی موجود در بین دستگاههای اجرایی استان مرکزی و شهرستان‌های ساوه و زرندیه موجب تسریع در افتتاح پروژه ها خواهد شد.

وی همچنین خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای فراهم کردن بستر سفر ایمن مسافران نوروزی شد و  افزود: اتوبان ساوه همدان و نیز آزادراه تهران ساوه خشک و بی روح است و باید به گونه ای عمل شود تا شاهد طراوت و شادابی در این محورها باشیم تا مردم و مسافران نوروزی در سایه طراوت ایجاد شده با تامین زیرساخت‌های مناسب بتوانند توقف کرده و سپس اقدام به پیمودن ادامه مسیر کنند و به این شکل بخشی از حوادث و سوانح جاده‌ای در این محورها که ناشی از خستگی و خواب آلودگی است با توقف و استراحت مسافران و عموم مردم کاهش یابد.

وی خواستار انجام سرمایه گذاری‌های جانبی برای تقویت نشاط و شادابی در این محورهای پرتردد کشور شد و افزود: احداث مجتمع های خدماتی رفاهی، ایجاد بازارچه های فروش سوغات و عرضه محصولات گوناگون در تقویت نشاط و شادابی محورهای مواصلاتی این دو شهرستان ضروری است و در تقویت اقتصاد و معیشت مردم منطقه تاثیرگذار است.

وزیر راه و شهرسازی خواستار افزایش عوامل مشوق توقف در محورهای مواصلاتی این دو شهرستان با پیگیری مجموعه استانداری و فرمانداری شد و افزود: این رویکرد به عنوان سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی در تمامی نقاط مواصلاتی کشور اجرایی خواهد شد تا رانندگان در سایه جذابیت های ایجاد شده در جاده ها اقدام به توقف و رفع خستگی کنند.

وی به نیازهای این دو شهرستان در حوزه مسکن نیز اشاره کرد و خواستار تقویت فعالیت شرکت‌های انبوه سازی شد و افزود: با ثبت نام مردم در این شرکت های انبوه سازی ضمن ایجاد اشتغال و تامین مسکن مورد نیاز مردم گره از مشکلات افراد فاقد مسکن باز خواهد شد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در سفر  به ساوه و زرندیه ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی این دو شهرستان و نیز کنارگذر ساوه پس از شرکت در این جلسه هم اندیشی برای بررسی مشکلات، ساوه را به مقصد اراک ترک کرد.

‌قصد افزایش وام مسکن را نداریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: جریان بخشیدن به احداث مسکن برنامه محوری دولت است و پروژه مسکونی کوی کوثر اراک یکی از پروژه هایی است که با همین هدف ایجاد شده است.

محمد اسلامی در حاشیه افتتاح پروژه ۵۲۸ واحدی سپاس در کوی کوثر اراک نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از برناهه‌های محوری دولت دوازدهم جریان بخشیدن به احداث مسکن است گفت: پروژه مسکونی مجتمع کوثر یکی از همان پروژه هایی است که در همین راستا در قالب پروژه احداث ۴۰۰ هزار واحد جدید در سطح کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۸ هزار واحد در استان در ادامه این طرح قابلیت احداث داشته باشند  که اقشار متوسط و کم درآمد را تحت اسکان قرار دهد.

وزیر راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه این مکان یکی از مکان‌های خوش موقعیت است که جاذبه زندگی و کیفیت زندگی خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: پروژه کوی کوثر اراک در یک مکان مناسب احداث شده و معیارهای شهرسازی و استانداردها نیز در آن رعایت شده که قابل ستودن است و زمینه ایجاد فضای آموزشی و مسجد و سایر فضاهای مورد نیاز نیز در این محدوده با کمک خیران و استانداری مرکزی فراهم خواهد شد.

اسلامی بیان کرد: امروز ۵۲۸ خانوار در واحدهای مسکونی این پروژه مستقر شدند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه مردم و افرادی که صاحب خانه نشده اند تا یکی دوسال آینده کلید منازل خود را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: ‌این برنامه مربوط به اقشاری است که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند که در این رابطه زمین در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار داده و قرار خواهیم داد، از پروژه های مسکن مهر حدود ۶۰ هزار واحد در سطح کشور به کمیته امداد ارائه شد که آنها ۱۰ هزار واحد را در اختیار گرفته‌اند.

وزیر راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک معاهده و قرارداد بین کمیته امداد و بنیاد مسکن نیز ایجاد شده که سازمان برنامه و بودجه حمایت کرده و این برنامه‌ها استمرار خواهند داشت تا دهک‌های یک و دو تحت پوشش قرار بگیرند.

اسلامی در خصوص وام مسکن گفت: قصد افزایش وام مسکن را نداریم چراکه وام مسکن به افزایش قیمت مسکن کمک می‌کند و سبب می‌شود مشکلاتی ایجاد شود، هدف ما کنترل قیمت تمام شده با چند تدبیر است‌.

وی در خصوص تدابیر لازم در خصوص سفرهای نوروزی گفت‌: سفری خوش و ایمن را برای مردم آرزو داریم، مقدمات لازم در این خصوص فراهم و ستادها تشکیل شده است. سازمان راهداری اقدامات لازم را در خصوص بهبود جاده ها انجام داده است وامیدواریم با مقدماتی که فراهم شده و رعایت مقررات توسط مردم سال بی حادثه ای را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید