Performancing Metrics

صعود بورس‌های آسیایی | اتاق خبر
کد خبر: 425190
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1398 - 21:34
با افزایش انتظارات نسبت به توافق چین و امریکا بر سر مسائل تجاری، شاخص‌های بورسی آسیایی به ریل صعودی بازگشتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با توجه به تصمیم نمایندگان مجلس انگلیس برای از سرگیری رسیدگی به پیشنهادات آینده روابط بین انگلیس و اتحادیه اروپا، امیدواری معامله گران نسبت به پرهیز این کشور از خروج بدون توافق افزایش یافته است. از طرف دیگر بلومبرگ گزارش داده است آمریکا و چین به پیشرفت زیادی در خصوص تعهدات تجاری تا سال ۲۰۲۵ رسیده‌اند و این ممکن است راه را برای امضای توافق‌نامه تجاری جدید بین دو اقتصاد نخست جهان هموارتر کند.

گرگ مک کانا، مدیر مؤسسه " مک کانا ماکرو" گفت: بازار بیش از پیش متقاعد شده است که بین آمریکا و چین توافق خواهد شد.

انتشار این اخبار مثبت به صعود اکثر شاخص‌های بورسی انجامید: در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" با ۰.۳ درصد افزایش تا سطح ۲۱ هزار و ۷۶۸.۸۵ واحدی بالا آمد و در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" با جهش ۱.۱ درصدی خود را به سطح ۳۲۵۰.۵۱ واحدی رساند. با این حال در هنگ کنگ شاخص "هانگ سنگ" نتوانست از اخبار مثبت بهره ببرد و با ۰.۲ درصد کاهش تا سطح ۲۹ هزار و ۹۴۱.۰۱ واحد عقب نشست.

در دیگر مناطق جهان، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴ درصد افزایش به ۷۴۱۸.۲۸ واحد رسید و در نیویورک شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" که مهم‌ترین شاخص بورس وال استریت محسوب می‌شود با ۰.۲ درصد افزایش در سطح ۲۶ هزار و ۲۱۸.۱۳ واحدی بسته شد.

در بازار نفت بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با هشت سنت کاهش به ۶۲.۳۸ دلار رسید و نفت برنت با دو سنت کاهش به ازای ۶۹.۲۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید